Wat is er nieuw

watervlokje en zout water

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Ik heb tot nut het "geluk" gehad dat mijn aquarium slakken vrij is.
Nu heb ik watervorkje(Riccia fluitans) gekregen.
Voordat ik mijn planten in mijn aquarium zet houd ik ze altijd even apart om het e.e.a. te controleren.

Het blijkt dat er slakken inzitten. Nu heb ik deze voor een groot gedeelte handmatig verwijderd.

Om alle slakken te kunnen verwijderen zijn er verschillende methode, zoals helena slakken, kogelvisje e.d. maar ik wil het watervorkje in lauw zout water zetten, of eventueel esha gastropex gebruiken!

Wie heeft hier ervaring mee met beide methode.

Het watervorkje zit nu een bakje koudwater van 17x17cm met waterhoogte van 3cm

Doe er dan verder niets aan, middelen zijn erger dan de kwaal.

Een paar slakken in je aquarium is toch niet zo erg. En als je dat regelmatig bij houdt en niet teveel voert zal dat ook nooit een probleem worden. Lekker zo laten zou ik zeggen, geen middeltjes

Allemaal bedankt voor de info.

Doe er niets aan .....
is toch niet zo erg............

fijn dat jullie met mij meedenken maar ik probeer mijn aquarium vrij van slakken te houden.

Ik zelf zou geen gastropex kopen maar ik heb het wel bij het aquarium bij gekregen en heb hier verder ook ervaring mee.

Omdat landslakken niet tegen zout kunnen had ik gedacht dit ook toe te kunnen passen bij aquarium slakken.
Vandaar ook de vraag wie heeft ervaring met zout en gastropex!

Ik denk dat je op dit forum geen voorstanders gaat vinden die positief advies zullen geven over slakkengif. Zelf ben ik ook van het uitvangen. Als je de plantjes gewoon goed uitspoelt en een mogelijk slakje uit het aquarium vist, heb je deze middeltjes niet nodig.

kimielco zei:
Allemaal bedankt voor de info.

Doe er niets aan .....
is toch niet zo erg............

fijn dat jullie met mij meedenken maar ik probeer mijn aquarium vrij van slakken te houden.

Ik zelf zou geen gastropex kopen maar ik heb het wel bij het aquarium bij gekregen en heb hier verder ook ervaring mee.

Omdat landslakken niet tegen zout kunnen had ik gedacht dit ook toe te kunnen passen bij aquarium slakken.
Vandaar ook de vraag wie heeft ervaring met zout en gastropex!
In aquariumwater mag wat zout zitten.
Dus dat helpt je niet.

En gastropex is uit de boze.
Of ga je de hele bak nog eens spoelen? voor een slakje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan