Wat is er nieuw

Waterwaarde ph en kh verlagen

DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Leeftijd
32
All,

Mijn waterwaardes wijken Iets af van wat ik wil, het gaat om mijn ph en kh ph is 7,6 en kh 10

Ik zou ze graag richting de 6,5-7 willen en de kh 6--8. Graag zonder chemische middelen en zonder dat me water kleurt. Iemand ideeën ?

Co2 systeem vind ik het niet waard gezien me planten het super doen. Verder zou het een optie zijn om me stenen te veranderen in kunstof maar weet niet of dat ook mijn ph aan pakt, iemand ideeën?

Verder zou het een optie zijn om me stenen te veranderen in kunstof maar weet niet of dat ook mijn ph aan pakt, iemand ideeën?
Verhogen de stenen dan de kh want dat kun je zo testen met wat zuur (azijn). Mocht dat zo zijn dan zou ik eerder andere stenen nemen.

de vraag is waarom
Om war dichter bij de water waardes voor de maanvissen te komen of zeggen jullie maakt niet veel uit gezien ze in "normaal" water gekweekt zijn vanuit de winkel ?

Om war dichter bij de water waardes voor de maanvissen te komen of zeggen jullie maakt niet veel uit gezien ze in "normaal" water gekweekt zijn vanuit de winkel ?
Je geeft het antwoord zelf al.
Met nakweek vissen zijn die waardes wat minder van belang

Je geeft het antwoord zelf al.
Met nakweek vissen zijn die waardes wat minder van belang
Top dan stop ik ook verder met de zoek tocht, bedankt ik ben geholpen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan