J
J66
Guest
Ik heb me een colombo testlab koffer regelmatig waarde van mijn twee bakken gemeten. 25 en 70 liter
wat ik alleen erg merkwaardig vind is dat de waarden zo weinig verschillen in de afgelopen maand.
Omdat er zo weinig verschillen zijn steeds, zelfs na het wisselen van een bodem plus een totale waterwissel heb ik intussen zoiets van, 'wat een gelul over die waarden' het lijkt wel alsof het water uit de kraan gewoon prima is en de waarde amper veranderen als je elke week water wisselt.
hieronder mijn laatste metingen van 70 litr bak over een dikke maand, de andere bak heb ik niet opgeschreven maar zijn nagenoeg gelijk.
redelijke waarden als ik het goed begrijp. Heb ik vreselijke mazzel gehad, doe ik het gewoon per ongeluk goed, of komt die klapper later nog wel?
------------------------------------------
Ph = 8
Kh = 8
Gh = 7
Nh3 amoniak = 0
No2 nitriet = 0 – 0,5
No3 nitraat = 10-20
Po4 = 0
-------------------------------------------
Ph = 7,5 - 8
Kh = 7
Gh = 7
Nh3 amoniak = 0
No2 nitriet = 0,5
No3 nitraat = 0 - 10
Po4 = 0
--------------------------------------------------
Ph = 8
Kh = 8
Gh = 6 - 7
Nh3 amoniak = 0
No2 nitriet = 0,5
No3 nitraat = 0 - 10
Po4 = 0
--------------------------------------------------
Ph = 7,5 - 8
Kh = 7
Gh = 7
Nh3 amoniak = 0
No2 nitriet = 0
No3 nitraat = 10
Po4 = 0
-----------------------------------------------
wat ik alleen erg merkwaardig vind is dat de waarden zo weinig verschillen in de afgelopen maand.
Omdat er zo weinig verschillen zijn steeds, zelfs na het wisselen van een bodem plus een totale waterwissel heb ik intussen zoiets van, 'wat een gelul over die waarden' het lijkt wel alsof het water uit de kraan gewoon prima is en de waarde amper veranderen als je elke week water wisselt.
hieronder mijn laatste metingen van 70 litr bak over een dikke maand, de andere bak heb ik niet opgeschreven maar zijn nagenoeg gelijk.
redelijke waarden als ik het goed begrijp. Heb ik vreselijke mazzel gehad, doe ik het gewoon per ongeluk goed, of komt die klapper later nog wel?
------------------------------------------
Ph = 8
Kh = 8
Gh = 7
Nh3 amoniak = 0
No2 nitriet = 0 – 0,5
No3 nitraat = 10-20
Po4 = 0
-------------------------------------------
Ph = 7,5 - 8
Kh = 7
Gh = 7