Wat is er nieuw

waterwaarden (taiwan bee bak)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kimshrimp
  • Startdatum Startdatum
K

Kimshrimp

Guest
Hoi allemaal ik heb een vraagje ik heb red rilli garnalen in mijn bak maar ik wil met taiwan bee beginnen.....maar kunnen ze samen in 1 bak vinden jullie...krijgen ze geen kruisbesmetting? ??

Ik heb voor je vraag even een eigen topic geopend omdat je de post had geplaatst in het topic van een ander.
Om op je vraag terug te komen.
Ze kunnen niet kruisen maar de TB s hebben in de regel een hele lage ph en kh nodig en de Rilli vaak juist een hoge.
Als je de TB wil kopen dan zou ik eerst informeren op welke waarden ze bij de verkoper zijn gekweekt. Ik denk dat dit dan lage waarden zullen zijn en dat je een ph verlagen de bodem nodig zal hebben.

Dank je wel John. Ik heb mijn red rilli bijna allemaal apart gezet maar die hele hele mini kan ik niet uit vissen.en ik heb mijn water waardes helemaal aangepast voor TB. Maar als ik TB erbij gooit krijgen ze geen ziektes toch...of moet ik een heel nieuwe bak gaan inrichten denk je??

Mvg kim

Dank je wel Mark.ik had net een beetje gelezen over JBL Furanol dat Furanol is moeilijk te krijgen is...de meeste aquarium winkel verkopen het niet..het is uit de handel gehaald.
Weten jullie waar kan ik JBL Furanol kopen of bestellen?

Ja vreemd is dat.. maar goed, het is nog wel te krijgen.
http://www.aquastorexl.nl/jbl-furanol-plus-250-20-tabletten.html?source=googlebase&gclid=CjwKEAjwkK6wBRCcoK_tiOT-zFASJAC7RArilsk-Rhy5RF_a8HZALcQEGGTXTAGfjxr0cY9foGYgFhoCkITw_wcB
http://www.aquashoponline.be/verzorging/medicijnen/jbl-furanol-250-plus.html

Over hoe je dat het beste kunt gebruiken ed.. zou ik zeker ook even het GeK even doorlezen, daar zijn veel ervaringsdeskundigen.
Heb er zelf geen ervaring mee..
http://garnalenenkreeftenforum.nl/index.php

Ik kocht het bij Aquafizz. Ik gebruikte het bij nieuwe garnalen als een behandeling van 1 uur of 30min uit mn hoofd gedaan. Dat kun je lezen.
Thuis deed ik ze in een bak met 1 liter water en 1 tablet opgelost met zuurstofsteentje. Daarna zette ik ze dus pas over in de bak.
Ik zou zoals mark al aangeeft ze met een dikkere slang eruit proberen te krijgen.

Heb het zelf ook bij de LFS (in Belgi�) besteld.
Gebruik het zelf ook altijd als er een extra groep bijkomt, maar dan wel in het aquarium zelf.

jessicapilon zei:
Ja dat kun je ook doen natuurlijk. Is het niet zo dat dit de bacteriecultuur aantast??
Kan, maar dan toch nooit iets van gemerkt.
Mijn gedachte erachter:
Kruisbesmetting gebeurt langs 2 kanten. Dus als ik alleen de nieuwe garnalen behandel, is er nog altijd de kans dat zij iets van de oude krijgen.

Weten jullie welke geleidbaarheidmeter's betrouwbaar is..en hoewel het me gaat kosten.

Ik heb er 1 van Voltcraft via Conrad gekocht en die bevalt prima. Ik heb met de ph meter wel de ervaring dat je beter iets meer kan betalen want dan heb je iets beters. Anders wordt goedkoop nog duurkoop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan