Wat is er nieuw

Waterwaarden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter David De Meulemeester
  • Startdatum Startdatum
D

David De Meulemeester

Guest
Wat vinden jullie van deze waterwaarden, wat aan te passen?
KH vind ik te laag maar moeilijk stabiel te houden..
:S
water 22.02.18.jpg
 
Ik zou zelf de po4 wat hoger willen maar ja het hangt ook af van je bak en wat de vraag naar voeding is. Lijken me verder nette waarden in elk geval en de po4 zou ik op 1 mg proberen te krijgen.
 
Ik zou zelf de po4 wat hoger willen maar ja het hangt ook af van je bak en wat de vraag naar voeding is. Lijken me verder nette waarden in elk geval en de po4 zou ik op 1 mg proberen te krijgen.

klopt, maar hoe deze omhoog krijgen?
 
Je kan poeders kopen bij bv aquariumbemesting.nl hiervoor of flesjes van Easy Life maar de poeders zijn vele malen goedkoper.
 
Je kan poeders kopen bij bv aquariumbemesting.nl hiervoor of flesjes van Easy Life maar de poeders zijn vele malen goedkoper.

heb nog een flesje staan van easy life (fosfo)
ik lees 10ml/500l om met 0,1 te verhogen..
ik zou een 0,75 omhoog moeten gaan..
moet ik dit opbouwen of direct de nodige hoeveelheid toevoegen om tot op 1mg te geraken?
 
Ik denk dat eerder de hoeveelheid All in one verhogen naar 6 ml. Voordat je aan de Fosfo begint.

Hoe veel en hoe vaak ververs je water per week?
 
Ik zou het in een keer doen maar anders verhoog je het in 2 dagen?
 
Als je de AIO gebruikt moet je eens narekenen hoeveel je per week toevoegt. Dat zag ik niet bij de eerdere posten staan namelijk.
 
Ik denk dat eerder de hoeveelheid All in one verhogen naar 6 ml. Voordat je aan de Fosfo begint.

Hoe veel en hoe vaak ververs je water per week?

wekelijks ververs ik 3à4 emmers water (is 1/3)
 
Als je de AIO gebruikt moet je eens narekenen hoeveel je per week toevoegt. Dat zag ik niet bij de eerdere posten staan namelijk.

ik voeg 4ml/dag all in one toe van planted box
1
 
Dit staat bij de AIO vermeld en dat zou vaak genoeg moeten zijn:

Een dosering van 30ml op 100 liter aquariumwater geeft een waarde van 0,50ppm Fe, 15ppm nitraat en 1,5ppm fosfaat. Ideaal voor al je planten!
 
Dit staat bij de AIO vermeld en dat zou vaak genoeg moeten zijn:

Een dosering van 30ml op 100 liter aquariumwater geeft een waarde van 0,50ppm Fe, 15ppm nitraat en 1,5ppm fosfaat. Ideaal voor al je planten!

klopt, dus in mijn geval + - 50ml, gedeeld door 7 is een 7ml/dag als je co2 toevoegd, ik voeg om de 2 dagen een co2 tablet toe, wat niet gelijk is aan een degelijke installatie, vandaar dat ik wat minder toevoeg
 
Maar ja je voegt ipv 7 dus 4 ml toe per dag. Zou zonder co2 voldoende moeten zijn volgens de site van Gilles maar ja geen bak is gelijk. Is deze meting vlakvoor dat je gaat verversen?
 
Maar ja je voegt ipv 7 dus 4 ml toe per dag. Zou zonder co2 voldoende moeten zijn volgens de site van Gilles maar ja geen bak is gelijk. Is deze meting vlakvoor dat je gaat verversen?

water is maandag gewisseld, meting is deze namiddag gebeurd
 
Ik zie eigenlijk helemaal geen probleem voor een KH van 4. Ik weet je visbestand niet direct, maar op basis van je avatar gok ik zuid amerika -> ik zeg lekker zo houden!

En m.b.t. je plantenvoeding een NO3 van 10 met PO4 van 1 of 20/2 is prima en voorkomt te korten dus minder risico op alg. Ik persoonlijk heb ook de AIO gebruikt, maar vond dat ik hier best wel wat mee kon overdoseren. Dus 30ml per 100 liter per week zonder continu CO2, maar wel gewoon goed beplant, is volgens mij zeker geen overbemesting. Vraag mij wel af waarom je 1/3 ververst en niet 50%, maar dat terzijde.
 
Minder verversen kan prima maar dan moet je wel goed blijven meten om te kijken of de voeding zich niet gaat opstapelen.
 
Dit is geloof ik je visbestand, of niet?
5 otocinclus
15 rode rio
2 apistogramma cacatoides


Dan ga ik met Stefen mee en is die KH helemaal goed, net als de ph:thumbs:


Staan er veel planten in? Zo niet, dan zie ik geen reden het fosfaat te verhogen😉


Bij nitraat en nitriet zit er wel veel verschil tussen die testen😱
 
water is maandag gewisseld, meting is deze namiddag gebeurd

Gelet op wat je toevoegd is er dan al veel verbruikt en ik zou even voor de komende wissel het weer meten. Zo kun je bepalen wat er is verbruikt. Er is nu nog maar 0,25mg over en dat is niet veel als je uitgaat van 1,5 mg aan toevoeging op maandag.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan