Scalari
Well-known member
Vandaag een rare dag in de bak, die nu sinds een week draait.
Water oogt zeer helder.
3/4 van de vissen zaten vanmorgen al met z'n allen zo'n beetje sloom bovenin te hangen, beetje lucht happen, dus maar even het luchtpompje erbij
Ook vond ik het water wat kil aanvoelen dus even na gemeten en thermometertje zei 22 (verwarming stond op 24) dus die heb ik nu op 26 gezet
En snelle check met stripje gedaan, die zei in elk geval niets om te panieken
Begin van de avond, vissen zwemmen weer door de hele bak, water temp is nu 24.1
Omdat ik nooit vertrouw op stripjes even uitgebreid druppeltest gedaan net als eergister
Waardes zijn niet geweldig dus straks maar even een flinke wissel, maar wat jammer van mn osmosewatertje, ik heb nog niet genoeg voor een grote ververs
PH - 6.9 (JBL controller)
KH - 7
O2 - 1~2
Nh4 - < 0,05
N02 < 0,4
NO3 - 5
PO4 - 0,3
SiO2 > 6
Fe - < 0,02
C4 - < 0,05
Zuurstof is best wel laag,
Beetje Nitriet
Silicaat veel te hoog
IJzer te laag
Ga straks eerst een 2/3 (kraan) waterwissel doen
IJzer is geloof ik niet echt een isue ??
Silicaat, geen idee waardoor dat kan, of het zou al uit het zand moeten komen (Hornbach 0,4 - 1,4)
Nitriet kan, de vissen wilden niet eten vanmorgen, heb goed gestofzuigd een aantal keren
Wat kan ik tegen silicaat aanvangen ?
En is de lamp niet fel genoeg dat er te weinig zuurstof in zit ?
Planten zien er goed uit en groeien wel voor zover je dat kunt zien in een week.
Trofis 1200 - 300 l
Wesdijk RGB led, met vage controller die een eigen leven lijdt
1 pomp is meegekomen van vorige aquarium, niet aangeweest, de andere heeft 4 week solo staan indraaien met baccies en snuffeltje voer
Ik snap zoveel wel dat m'n baccies nog niet helemaal doen wat ze moeten doen
Water oogt zeer helder.
3/4 van de vissen zaten vanmorgen al met z'n allen zo'n beetje sloom bovenin te hangen, beetje lucht happen, dus maar even het luchtpompje erbij
Ook vond ik het water wat kil aanvoelen dus even na gemeten en thermometertje zei 22 (verwarming stond op 24) dus die heb ik nu op 26 gezet
En snelle check met stripje gedaan, die zei in elk geval niets om te panieken
Begin van de avond, vissen zwemmen weer door de hele bak, water temp is nu 24.1
Omdat ik nooit vertrouw op stripjes even uitgebreid druppeltest gedaan net als eergister
Waardes zijn niet geweldig dus straks maar even een flinke wissel, maar wat jammer van mn osmosewatertje, ik heb nog niet genoeg voor een grote ververs
PH - 6.9 (JBL controller)
KH - 7
O2 - 1~2
Nh4 - < 0,05
N02 < 0,4
NO3 - 5
PO4 - 0,3
SiO2 > 6
Fe - < 0,02
C4 - < 0,05
Zuurstof is best wel laag,
Beetje Nitriet
Silicaat veel te hoog
IJzer te laag
Ga straks eerst een 2/3 (kraan) waterwissel doen
IJzer is geloof ik niet echt een isue ??
Silicaat, geen idee waardoor dat kan, of het zou al uit het zand moeten komen (Hornbach 0,4 - 1,4)
Nitriet kan, de vissen wilden niet eten vanmorgen, heb goed gestofzuigd een aantal keren
Wat kan ik tegen silicaat aanvangen ?
En is de lamp niet fel genoeg dat er te weinig zuurstof in zit ?
Planten zien er goed uit en groeien wel voor zover je dat kunt zien in een week.
Trofis 1200 - 300 l
Wesdijk RGB led, met vage controller die een eigen leven lijdt
1 pomp is meegekomen van vorige aquarium, niet aangeweest, de andere heeft 4 week solo staan indraaien met baccies en snuffeltje voer
Ik snap zoveel wel dat m'n baccies nog niet helemaal doen wat ze moeten doen