Wat is er nieuw

Waterwaardes blijven schommelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mischa97
  • Startdatum Startdatum
M

Mischa97

Guest
Hee hoi!

Ik heb een beetje advies nodig! Ik ben een echte beginner en heb nu een bak 80x30x40, staat nu een maand in te draaien. Meer dan een week geleden heb ik een nitrietpiek gehad, en even waren de waardes onder de nul maar nu lijkt het stripje toch weer erg onduidelijk en hoog.

Volgens degene die mij hielp, (heeft zelf ook een paar jaar aquariums) konden de vissen er al wel in: ik wil beginnen met een groepje Corrydoras panda.

Maar ik vertrouw de waardes niet, en ik vind allemaal verschillende dingen maar ik kom er niet uit! vandaar ik om advies vraag wat ik nu het beste zou kunnen doen.

Hoe lang draait de bak nu en wat zijn de waarden precies die je nu meet?

Hij draait nu precies een maand, en ik heb foto's bij gevoegd van de gemeten waardes, en het stripje waarmee ik net getest heb. Maar ik vind die stripjes erg onduidelijk, vooral de kleuren van NO2 en NO3 lijken op geen enkele.

IMG_1612.JPG

IMG_1613.JPG

Okee dan ga ik even kijken voor zo'n test, ik zou eigenlijk morgen al de visjes kopen maar ik wacht toch nog maar even! Ja ik heb zand, heb even een foto erbij gedaan van mijn aquarium, heb wel behoorlijk last van algen..

IMG_1614.JPG

Goedzo!:thumbs:

Ik zou er nog geen vis indoen, want je meet nog steeds nitriet zie ik.😉

Is er iets wat ik verder moet/kan doen om te zorgen dat de waardes niet gaan schommelen? Vooral als er later wel vissen in zitten.

Is er iets wat ik verder moet/kan doen om te zorgen dat de waardes niet gaan schommelen? Vooral als er later wel vissen in zitten.
De waardes horen normaal niet te schommelen. Het kan door de stripjes komen. Ik zou het nog even aankijken, en meten met druppels, en kijken wat de waardes nu doen😉

Vinden jullie de combinatie eigenlijk ook wel goed? Ik wil dan gaan voor 7 panda's, ongeveer 12 rouwtetra's en een harem dwerggoerami's. 🙂