Wat is er nieuw

Waterwaardes malawi chicliden

Johan

Active member
Lid geworden
28 november 2024
Leeftijd
24
Hallo mensen van het forum welke gh waarde en kh waarde voor malawi chicliden
(Mbunas)?

En waar kan ik die vinden

Een ouder stukje, maar nog steeds goed genoeg:

https://aquainfo.nl/de-kweek-van-mbuna-malawi-cichliden/#:~:text=Water Samenstelling,-Deze vissen zijn&text=Het water in het Malawi,pH van 7.5 tot 8.4.

Ik heb zelf mijn pH altijd vast gezet op 8.3 dmv een natriumbicarbonaat (bakpoeder) en natriumcarbonaat (silversoda) mengsel in de verhouding 6:1. Dit mengsel heel goed mixen. 1 eetlepel (ongeveer 20 gr) per 100 ltr water toevoegen.

Maaaaaaaar, veel soorten doen het prima bij een pH van 8, gh 5-8, kh 4-8.

Als jij al over hard water beschikt, zou ik het zo laten. Tenzij dat niet zo is.

Gr. Ed

Malawies kunnen in elk nederlands kraanwater dat is geen kwestie, vraag het desnoods ff aan verduyn cichlids telefonisch.

Ik heb nu een gh van 11-12
Ph 7.5
KH 6
Is dit goed of moet ik nog wat toevoegen

Gedragen jou vissen zich normaal bij observatie?

Nou ik zit nog aan het indraaien dus ik kan nu nog van alles aanpassen zat te denken kh naar 12 ofzo want heb ph/KH plus

Als je een vissoort weet te vinden die op de waarden van jouw kraanwater gedijen, maak je het jezelf een stuk gemakkelijker.

Het hoeft van mij niet allemaal gemakkelijk te zijn als ik maar mooie vissen in me bak heb en als het moet pas ik me aan

Nou ik zit nog aan het indraaien dus ik kan nu nog van alles aanpassen zat te denken kh naar 12 ofzo want heb ph/KH plus
NIET DOEN gewoon water verversen uit de kraan, in alle tijden vd evolutie bij malawies zijn er ook wel eens wisselingen qua waarden geweest echter is het meer diep genoeg om het niet te plotseling te laten zijn.
Overigens bij deze vissen nimmer te veel voeren ook al blijven ze bedelen, hou bij alles de buikjes liever hol dan bol.
Als er 1 voor muilbroeden rijp is dan wordt ze toch wel dik en komt de legbuis zichtbaar.

Oke, dank voor het antwoordt, mijn water geeft nu GH van 12 maar mijn kraan water is 8,10 DH kan ik dan gewoon wisselen met kraanwater?

Ik zou dat gewoon doen want je ververst toch maar een deel. Iets zal toch die GH verhogen.

Verdamping of de meetmethode, toch is het wederom naar voedsel verkeerd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan