Wat is er nieuw

Waterwaardes verschillende vissoorten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven
  • Startdatum Startdatum
S

Steven

Guest
Beste mede-aquarianen,

Vaak als ik vissen wil kopen hoor ik van de verkoper dat ze prima op leidingwater kunnen want dat zitten ze bij de LFS ook. Daar neem ik geen genoegen mee en ik ga dan ook altijd voor de juiste waterwaardes voor de juiste soort en maak hier een passend bestand omheen.
Nu hoor ik wel eens dat de gestelde waterwaardes niet zo nauw genomen hoeven te worden bij nakweek vissen. De waterwaardes van de kweker zouden dan namelijk afwijken van de meest optimale waterwaardes.
Wat is jullie mening hier over?

Beste is als je bij een kweker gaat vragen aan hem in welke waterwaarden hij deze houdt, een goeie kweker zal je dit zonder pardon mededelen.

En natuurlijk moet je geen Malawi's bij Z-Amerikanen zetten, gezond verstand is hier de beste raadgever.

Prima op een bepaalde waarde kunnen, omdat ze ergens anders ook zo zitten is natuurlijk kul, want ze kunnen elders dus volkomen verkeerd zitten.
Aan de andere kant is ook duidelijk dat nakweek een stukje toleranter is voor 'afwijkende' waterwaarden, maar dat is dan wel de afwijking van het water waarop ze gebouwd zijn, en dat komt niet per sé weer overeen met leidingwater.
En, de ene soort past zich kennelijk ook makkelijker aan dan de andere soort (of: nakweek van die ene soort heeft zich al beter aangepast dan...)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan