Wat is er nieuw

Waterwaardes.

Persoontje

Member
Lid geworden
29 augustus 2021
Berichten
19
Leeftijd
35
Ph 6,4
Nh <0,05
Kh 8
Gh 7
No2 <0,1
Co2 68

Niet alle waardes zijn goed. Iemand enig idee wat ik behalve verversen nog zou kunnen doen?
 
Ik begrijp je niet helemaal. Wat is er precies niet goed aan? Welke waarden wil je veranderen en misschien nog wel belangrijker, waarom?
 
Nou als ik de tabel erbij pak dan zit je op dik 90mg co2 maar dan zou er geen vis meer leven. Voeg je co2 toe en wat voor bodem heb je?
Gebruik je als je co2 toevoegt ook een continutest?
 
Aquarium draait nu zo’n 5 weken.
Heb gister wel 50% van mijn water ververst want ik heb paar vissen met witte stipjes erop en daarna medicijn in het water gedaan. Misschien vertekent dit ook wel wat. Ik voeg verder geen co2 toe. Als bodem heb ik fijn zwart grind van 0,5mm
 
Ik begrijp je niet helemaal. Wat is er precies niet goed aan? Welke waarden wil je veranderen en misschien nog wel belangrijker, waarom?
De ph zou ik wat hoger willen en de co2 veel lager (baseer mij op internet 😜)
 
Als je een gewone bodem hebt en geen co2 dan klopt er volgens mij niet met de waarden want dan zou je erg hoog met de co2 zitten. Hoe heb je de ph en kh gemeten?
 
Met druppeltesten van jbl en tetra

Ik zal straks nog eens alles meten en dan alleen van tetra.
 
Laatst bewerkt:
Cerpofor alparex en easy life voogle.
De alparex gister en de voogle vandaag (voor het testen)
 
Hou er ook rekening mee dat als bv een kh test al enige tijd geopend is je deze beter kan vervangen.
 
Cerpofor alparex en easy life voogle.
De alparex gister en de voogle vandaag (voor het testen)
Heb je eerst 24 uur over nieuwe actieve kool gefilterd alvorens die easylife toe te voegen? want je kan niet ongestraft zomaar allerlei middeltjes in je aquarium gooien
 
Ik heb nu met een nieuwe set 2x gemeten.

Ph 7,5
Nh <0,05
Kh 8
Gh 6
No2 <0,1

Wat zou mijn co2 dan zijn volgens jullie?
 
Dat is een hele andere ph en nu zit je dan rond de 7 mg co2 .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan