Waterwissel


T

Thijs sergooris

Guest
hallo iedereen,

Ik woon in België en het water is hier behoorlijk hard, waardoor ik het water meng (2/3 regen met 1/3 leiding)
Het water uit het aquaria halen doe ik met tuinslang gewoon laten leeglopen, maar het vullen doe ik met emmertjes te mengen. Iemand hier betere tips voor? Ook voor het water op goede temperatuur te krijgen. Na Waterwissel voeg ik aquasafe toe.

Groeten
 
Misschien kan je jerrycans nemen welke je op huiskamer temperatuur laat komen, alleen voor het regenwater, het kraanwater kan je via een slang uit een mengkraan laten komen.
 
En afzonderlijk het aquarium in laten lopen, voor jerrycans moet het water omhoog gezogen worden via slang? Dit gaat niet? Moet men emmers altijd op de bak zetten en zo dan leeg zuigen
 
Weet niet hoe stevig je bak is, maar jerrycan er bovenop zetten en dan met een slang het aquarium in? Beetje schuin op een hoek zetten en erbij blijven.
 
En hoe sterk ik ben :p
 
Een eheim compact 300 is erg handig.
 
Wauw erg handig ;)
 
Wij gebruiken een plastic regenton waar we water in doen en op kamertemperatuur laten komen.
 
En dan ook mengen met leidingwater?
 
hier doen we vanuit de kraan leidingwater in, die ton is 240 liter dus dat duurt een 2-tal dagen eer het op kamertemperatuur is, de ton staat wel binnen (anders komt het niet op temperatuur) en dan hebben we er een dompelpomp instaan waar we een tuinslang op kunnen aansluiten om het water naar de aquaria te pompen.
 

Terug
Bovenaan