Wat is er nieuw

Waterwissels met python

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MenM
  • Startdatum Startdatum
M

MenM

Guest
Aangezien wij vaak veel water (moeten) wisselen, en dat dan bij meerdere bakken, hebben wij nagedacht over hoe we dat makkelijker kunnen maken. Daarvoor hebben we voor nu gekozen voor het pythonsysteem. Dat is een erg lange slang die je aansluit op de de kraan. Door middel van de zuigende werking van het stromende water uit de kraan trek je automatisch water uit je aquarium. We zijn van plan om bij hogere temperaturen dezelfde slang niet op de kraan aan te sluiten, maar in de tuin te leggen, om het aquariumwater te gebruiken om de tuin nat te houden.

Dat leek ons leuk in theorie, maar in de praktijk zijn we bang dat als het water rechtstreeks de afvoer ingaat, we zo ook slakjes en garnaaltjes kwijt zullen raken. Voor nu hebben wij gekozen voor de volgende oplossing, inclusief zachte landingsplaats.

Zijn er meer mensen die dit systeem gebruiken en hoe gaan jullie om met mogelijke slakken en garnalen die meegezogen worden?

IMG_20190407_103615.jpg
 
Kun je aan het afzuiggedeelte niet iets maken van een guard zoals ze ook gebruiken bij de buitenfilter? Moet zeggen dat ik het systeem verder niet ken dus misschien roep ik nu wel onzin.
 



It's amazing Mike 🙂 Tell Sell nostalgie.
 
Is denk net zo iets als de JBL in and out. Stukje panty met elastiekje erom heen?
 
Prima oplossing zo, als ik het water in de winter via het toilet afvoer heb ik daar ook een zeef in en komen daar dus geen slakken in het toilet.
 
Ik gebruik een opvoerpomp die gaat in het aquarium dan een lange slang en zo de gootsteen in.
 
Door middel van de zuigende werking van het stromende water uit de kraan trek je automatisch water uit je aquarium.
Daarbij moet je de kraan dus laten lopen wat wel erg zonde is van het water.
Of de kraan moet beduidend lager zitten dan je aquarium, maar dit is meestal niet het geval.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan