Waterwissels na lijmen stenen

  • Onderwerp starter Mariette van een Heuvel
  • Startdatum

M

Mariette van een Heuvel

Guest
Ik ben begonnen met het inrichten van mijn nieuwe aquarium (juwel rio 350) en heb vandaag wat "rotswanden" gelijmd met stonefix van aquaforrest. Advies is om een paar keer water te wisselen ivm tijdelijke invloed op de waterwaarden. Nu wil ik komende 4 dagen elke dag al het water wisselen. Dan heb ik dat alvast gehad voor ik de rest van de inrichting ter hand ga nemen. Kan ik dit doen zonder de filterpomp aan te sluiten, of is het beter dit wel te doen?
 
Het advies over het spoelen van de bak kom ik niet zo 1-2-3 tegen:

ook op hun eigen site niet:

Het kan de PH beïnvloeden, maar zal verder niet voor probleem mogen zorgen.
Je kan na een dagje de bak vol te hebben gehad even een 100% wissel doen voor de zekerheid, ook om de eventuele PH verandering terug te brengen mocht deze gestegen zijn.
maar vaker wisselen lijkt mij overbodig.

Een bak "spoelen" zoals we dit dan zo mooi noemen kan je gewoon zonder pompen aan te zetten oid.
 
Klopt, ik heb zelf ook nog op de site gezocht, daar staat het inderdaad niet op. Het advies was van de verkoper in de lfs waar ik het kocht.
Dus 1 a 2 keer het aquarium spoelen is voldoende. Volgens de gebruiksaanwijzing zit het na 15 minuten vast, ik laat het voor de zekerheid tot morgen drogen.
Bedankt voor het advies.
 

Terug
Bovenaan