Wat is er nieuw

waterzucht??? veel vissen sterven snel

• Onderwerp starter Onderwerp starter space_je
  • Startdatum Startdatum
S

space_je

Guest
Beste leden.

Afgelopen zaterdag heb ik 20 kardinalen gekocht. Nu kwam ik thuis na mijn werk en had ik al een stuk of 8 dode vissen eruit geschept.
Allemaal een dikke opgeblazen buik.
Andere vissen ademen heel snel. De kardinalen duikelen allemaal en lijken ook al een dikke buik te hebben.

Vandaag snel naar de winkel en bactopur erin gedaan.

Alle vissen lijken deze symptomen te hebben.

Waterwaardes

Ph 7
Gh 8
Kh 7
N02 0
No3 25

Temp is 30 graden maar heeft altijd prima gedraaid.discus bak.

Aangezien mijn discussen het beginnen te begeven en sommige al dood zijn wil ik snel ingrijpen. Naar mijn weten kan buikzucht toch niet zo besmettelijk zijn.......

Iemand een idee? Tips?

Gr.

In ieder geval als eerste flink water verversen!!
Heb je foto's?

Hoe en hoe snel heb je ze overgewend? Bij 'duikelen' denk ik meteen aan te snel overwennen namelijk.

~ Ivo

Watervervesing is gedaan. 50%
Daarna de bactopur erin gedaan.

Helaas geen foto's

Mascha&Ivo zei:
Hoe en hoe snel heb je ze overgewend? Bij 'duikelen' denk ik meteen aan te snel overwennen namelijk.

~ Ivo

Maar de discussen begeven het ook.....

Doe hetzelfde ritueel elke keer. Half uur laten wennen aan temp in bestaande zak.
Daarna water erbij en 15 min laten wennen. Dit doe ik dan 4x.
Gehele ritueel is ongevveer 1,5 a 2 uur

Ik ben bang dat de kardinalen iets gehad hebben...
3 discussen zijn al gesneuveld 🙁

Duikelen is omlaag zwemmen. Ze hangen diagonaal met de kop omlaag. Als ze stoppen met zwemmen lijken ze omhoog te drijven.

Wat balen joh!!! Helaas zou ik niet weten wat het kan zijn! Hopelijk kunnen anderen je verder helpen.... Succes.

Kan ook ammoniak vergiftiging zijn.
Door de 20 kardinalen.
Geeft ineens meer vervuiling.
Filter werkt niet bij.

Heb je er een zuurstofpomp ,steen in?

Hoi,
Zitten er discussen bij die aan het oppervlakte hangen?
Hang er in ieder geval zo snel mogelijk een bruissteen in om een aantal zaken uit te sluiten / voorkomen.

Kun je beschrijven hoe je discussen zijn doodgegaan? (Laatste (paar) uur?)

'Duikelen' zoals je het noemt, ken ik ook van vissen die zuurstofgebrek hebben gehad en het loodje leggen.

Die snap ik even niet : Waarom Bactopur erin als je niet weet wat er aan de hand is?

Ik heb steeds 15 min bruissteen aan en dan half uur uit. Deze bruissteen zit dan wel op een ozon installatie. Verder heb ik zowel de orginele bioflow filter als de sera pomp met uv. Op zich een overcapaciteit.

Ph is co2 geregeld dmv computer.

Planten groeien superhard.

Het lijkt beter te gaan nu. Alleen happen ze nog heel snel onder water, niet aan het opervlak. De sterfte is ook gestopt.

Kan het ondanks de computer zijn dat ik teveel co2 in de bak heb ofwel teweinig zuurstof?

Waarom wil jij alles dubbel op?
Ozon en UV?

Wil jij geen bacterie in het water?
Doe er eens een gewone zuurstofsteen in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan