Wat is er nieuw

Watten en mat vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AxelP
  • Startdatum Startdatum
A

AxelP

Guest
Ik ben van plan m'n zwarte filter mat en watten te vervangen. Deze zijn nog van de vorige eigenaar van de filter en vallen vrijwel uit elkaar. Ik vraag me af of ik beide gelijktijdig kan vervangen als ik de keramische pijpjes en bioballen laat zitten of zou dit zorgen voor een negatief effect op de waterchemie van de bak? Alvast bedankt voor jullie input!

Dat kan dat doe ik ook altijd zo

Witte filterwatten kun je gewoon vervangen zonder de bacteriecultuur te verstoren. Deze worden normaal wekelijks/2wekelijks vervangen aan de hand van de hoeveelheid zweefvuil.

Als de keramiek en bioballen blijven zitten kun je de beide gelijk vervangen.
Is de zwarte filtermat een koolfilter? Die kun je dan best vervangen door een gewone filtermat.
Een koolfilter dient om de chemische verontreiniging uit het water te filteren na een medicatie kuur.

Thanks dat wilde ik even weten. M'n indeling wordt dan buisjes, bioballen, blauw grove filter mat en witte vlies mat. Is van beneden naar boven, is die indeling goed?

Dat hangt een beetje van de stroomrichting van de filter af. Welke filter gebruik je?
Ik ben eens gaan kijken in je topic maar ik vindt het niet direct.

Een Jabeo 304

Ik zou je filtermat eerst steken om het grovere vuil tegen te houden, dan je keramiek en bioballen en dan de filterwatten, zo komt alleen het kleinste zweefvuil in de watten terecht en zal je filter niet zo snel dichtslibben.

Ok� dan en dat is van beneden naar boven?

Ik kan niet zo direct de handleiding van dit filter vinden.
Ik vermoed zelfs andersom, dus van boven naar beneden.

Dat moet ik dan nog maar eventjes uitzoeken, bedankt voor de info 🙂.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan