Wat is er nieuw

Wave black box 100/garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nanne
  • Startdatum Startdatum
N

Nanne

Guest
Ik heb de binnenfilter wave black box 100 in mijn aquarium en ben daar eigenlijk zeer tevreden mee.
Nu zou ik graag garnalen toevoegen maar ik twijfel omdat er waarschijnlijk veel door die spleetjes van de filter zullen mee gezogen worden. Enig idee hoe ik deze filter (zie link) kan garnalen proof maken? Mijn verwarming hangt nu wel buiten de filter en niet meer erin omdat hij erin veel hoger moest staan om de gewenste temperatuur te bereiken.

http://www.ulissequalityshop.com/acquar ... o-completo

Misschien past er grof filterspons binnen in het filter precies achter de gleufjes.

Vaak hoor je wel dat garnalen graag in de filter kruipen maar bij het schoonmaken komen ze er dan meestal wel weer uit. Nu ken ik deze filter niet en wellicht is het idee van John mogelijk.

Ja, dat zou wel een optie zijn. Zo'n grove filtermat op maat snijden en het erin stoppen. Het water zal er dan nog wel voldoende door kunnen want daar komt het water binnen?
Ik weet dat het de omgekeerde wereld is bij mij want ik heb in mijn kelder nog 3 ongebruikte JBL buitenfilters staan en de meesten gebruiken dat liever maar ik ben bang dat als ik daarvan een gebruik alles weer uit balans zal zijn in mijn aquarium en daarom zou ik liever mijn binnenfilter verder gebruiken.

Of je buitenfilter eerst laten meedraaien tot hij goed is ingedraaid en dan de box eruit halen.

Dat zou ik wel kunnen doen maar zou het toch liever bij mijn binnenfilter houden. Ga vanmiddag eens om een grove filtermat en eens kijken of daarmee mijn doorstroming van het water nog goed blijft.

Ja, heel goed gelukt zelfs.
Heb de grofste en dikste filtermat gekocht die ze hadden, in het zwart.
Alles wat afgemeten, het ene boordje ietwat afgerond en het ging er heel mooi in. Heb het een klein beetje te groot gemaakt zodat alles mooi opgevuld is met de mat. De bovenste spleetjes heb ik voor de helft toch open gelaten zodat het water daar toch nog volledig in kan en dat is meer dan voldoende om nog heel goed te filteren.
Probleem opgelost!
Bedankt voor het idee 😉

Mooi dat het zo goed is gelukt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan