Wave box Cubo 25, 16 liter, wie kan me helpen?


S

Shantiken

Guest
Hallo allemaal, ik heb een Wave Box Cubo 25 van 16 Liter gekregen.
Ik heb eens rond gekeken maar vind hierover niet zo veel info.
Welke diertjes houd ik hier het beste in? Ik zag al garnalen en slakken, maar kan ik die ook gebruiken voor iets anders? Eventueel een koppeltje kleine visjes? Heeft iemand ook dit aquarium?

Foto van deze aquarium
 
Ik ken weinig vinden over dit aquarium in het nederlands, maar ik denk dat het gewoon om een nano cube moet gaan. Hier worden idd garnaaljes, slakken en/of kleine visjes in gehouden. Ik had destijds in mijn nano cube een schooltje rasbora galaxy. Zijn hele leuke visjes. Ga wel voor zuurstof rijke plantjes en probeer zo min mogelijk met je handen in de bak te zitten. Probeer het dan liever met gereedschap voor het aquarium. Een kleine aquarium is namelijk snel uit evenwicht te halen. Met garnalen moet je wel een filter hebben die geen baby garnaaltjes opzuigt. Veel plezier!
 
deze kleine bakjes kun je 3 dingen mee. garnalen/slakken en/of een betta man (betta splendens/siamese kempvis).
 
Ik zou ook zeggen doe er garnalen in of een mooie betta. 16 liter is natuurlijk heel beperkt en daardoor de mogelijkheden ook.
 
Ik vind dit persoonlijk al te krap voor een betta. Je kunt het aquarium namelijk ook niet helemaal tot aan de dekruit vullen omdat de betta nog aan het oppervlak lucht moet kunnen happen. Dan hou je al helemaal amper liters over. Ik zou dus gaan voor garnalen of slakken.
 
Ben ik eigenlijk ook wel mee eens Noa.
Hooguit zo'n heel langvinnige, die nauwelijks kan zwemmen en dan zo'n Betta-hangmatje erin waar die dan meestal inligt ;)

Vind deze maat geschikt voor garnalen en slakjes.
 
Bedankt voor jullie mening allemaal, we gaan voor een langvinnige Betta man gaan, met plantjes erbij.
Mogen daar ook dan 2 garnaaltjes bij of beter niet? Hoeveel cm blijf ik dan best van de rand met het water zodat hij kan ademen?
 
Garnalen willen in een groepje vanaf een stuk of 10.

En tulpen kunnen ook goed in deze veredelde bloemenvaas. ;)

BOU10_100L_a.jpg
 
Ik zou het ook niet voor een langvinnige betta doen, maar dat is mijn mening. Wil je het toch echt zou ik minstens 2cm overhouden om te ademen. Ik weet ook niet hoe goed de dekplaat afsluit, maar er moet wel een beetje verse lucht onder kunnen stromen natuurlijk.
 
Ik maakte ook een geintjuhhh Noa. Nooit verwacht dat iemand kon denken dat ik dat meende ;)
 
Ja, maar werd blijkbaar door de ts serieus genomen dus vandaar dat ik het nog maar even zei ;)
 
Langvinnigen zijn mooi maar vaak niet erg actief. Ik zou er ook geen 2 garnalen bij gaan zetten. Ten eerste moet je die in een groep van minimaal 10 houden en daarbij loop je de kans dat de Betta ervan gaat snoepen.
 

Terug
Bovenaan