Wat is er nieuw

Wave maker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wim31
  • Startdatum Startdatum
W

Wim31

Guest
Heeft iemand hier ervaring met een wavemaker... niet voor golven maar voor circulatie....

Heb zelf de oase streammax ben daar tevreden over maar je hebt ook andere. Alles doet ze werk. Ik denk nu om een blue marine erbij te nemen

Heb zelf de oase streammax ben daar tevreden over maar je hebt ook andere. Alles doet ze werk. Ik denk nu om een blue marine erbij te nemen
Welke maten zijn je aquarium?

Ik ben het met Ben eens maar gebruik in de zeewaterbak ook een van Blue Marine en die zijn voordelig en best wel goed.

Misschien dat een globale tekening of uitleg van je in- en uitstroom al wat tips kan opleveren om je stroming te verbeteren 🙂

Ik ben het met Ben eens maar gebruik in de zeewaterbak ook een van Blue Marine en die zijn voordelig en best wel goed.
Ik zeewater heb je zeer veel stroming nodig. En het liefst een wavemaker. Zodat de koralen goed blijven.

In zoet, heb je met een goede filter opstelling al genoeg circulatie.

Hoewel de meeste zoetwater bakken/vissen inderdaad prima door kunnen met een goed opgezette flow van het filter, zijn er zoetwater vissen die extra stroming nodig hebben i.v.m. natuurlijke omstandigheden (krijgen bijvoorbeeld sneller last van de kieuwen indien ze deze stroming niet hebben)... ja de die soorten zijn beperkt maar ze zijn er wel :))

Hoewel de meeste zoetwater bakken/vissen inderdaad prima door kunnen met een goed opgezette flow van het filter, zijn er zoetwater vissen die extra stroming nodig hebben i.v.m. natuurlijke omstandigheden (krijgen bijvoorbeeld sneller last van de kieuwen indien ze deze stroming niet hebben)... ja de die soorten zijn beperkt maar ze zijn er wel :))
Ik denk dat jij dan doeld op een hillstream bak. Daar is extra stroming wel fijn ja.

Ik denk dat jij dan doeld op een hillstream bak. Daar is extra stroming wel fijn ja.

Niet zozeer, meer over een aantal midden amerikaanse cichliden (voornamelijk uit de regio Costa Rica / Panama). maar ja ook voor de typische hillstreambakken ja.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan