Wavemaker

K

Kevin.rijsmus

Guest
Goedemiddag,

Heb al wat langer aquariums maar pas vanaf vandaag lid op het forum.

Nu zit iK met een vraagje.

Ik heb een Rio 220.

een tijdje terug veel last gehad van van baardalg, dit is opgelost met een wave maker. Alleen is het water best wild, jammer voor de maanvissen afentoe :p is het slim om de wavemaker te laten lopen voor een bepaald dagdeel ? Of is de kans op baardalg dan weer groot ?

Groetjes kevin
 
Wave maker en alg staan wat mij betreft los van elkaar. De rootcause moet je zoeken en aanpakken. Niet het gevolg.
Waarschijnlijk blaas je nu alle CO2 eruit waardoor de alg niet aanslaat. Maar eigenlijk kom je waarschijnlijk voeding voor je planten te kort waardoor ze geen concurrentie zijn voor de alg.
 
Ik denk dat door de wavemaker de stroming sterker is geworden waardoor alle plaatsen beter werden voorzien van voeding. Heb je een foto van de bak en wat voor filter gebruik je en wat voeg je aan voeding toe? Vaak is het een co2 probleem.
 
Baardalg ontstaat, zoals men hierboven al aangaf door een tekort en/of wisselende CO2 waarden. Wisselende waterwaarden kunnen ontstaan doordat bemesting niet overal in je bak komt door een minder goede waterdistributie. Maar ook wisselende toevoegingen kunnen als oorzaak voorkomen net als gewoonweg een CO2 tekort. Dat zal je dus even uit moeten zoeken. Met de wavemaker als zodanig heeft het dus niet van doen.
 
Terug
Bovenaan