Wat is er nieuw

Wazig water

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spartabart
  • Startdatum Startdatum
S

Spartabart

Guest
Mijn water is, hoe vaak ik ook ververs, vol met vuil. Zie: foto. Herkenbaar? Het ziet er daardoor ook minder doorzichtig uit.

Bijlagen

• 9C53D43C-87F6-41CF-91FA-3B8D7BEC83B8.jpeg
    9C53D43C-87F6-41CF-91FA-3B8D7BEC83B8.jpeg
    274.7 KB · Weergaven: 106
Heb je filterwatten in je filter? Mijn water is momenteel ook wat waziger door turf in t filter. Wat hier helpt is extra filterwatten toevoegen

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar dit is waterbloei of algenbloei, daar is maar 1 oplossing voor, niets doen de komende week, alles wat je nu doet verergerd, en zal het in stand houden, je bak is nog niet voldoende ingedraaid waardoor de bacteriën de overhand nemen, laat deze even uitrazen en het is opgelost.

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar dit is waterbloei of algenbloei, daar is maar 1 oplossing voor, niets doen de komende week, alles wat je nu doet verergerd, en zal het in stand houden, je bak is nog niet voldoende ingedraaid waardoor de bacteriën de overhand nemen, laat deze even uitrazen en het is opgelost.
Of de bak is wel al ingedraait maar de boel is te goed schoongemaakt dan krijg je ook bacteriebloei

Je kan er eventueel als het te lang duurt ook een paar bossen Cabomba en waterpest inzetten. Dit zijn heel snelle groeiers die je helpen je overtollige algengroei te bestrijden.

Je kan er eventueel als het te lang duurt ook een paar bossen Cabomba en waterpest inzetten. Dit zijn heel snelle groeiers die je helpen je overtollige algengroei te bestrijden.
Is geen algenbloei maar bacteriebloei, bij algenbloei zou het water groen zijn maar het water is wit

Dank zover! De bak is idd al tijden ingedraaid. Heb naar mn weten ook niks geks gedaan ofzo. Is het schadelijk voor de vissen? Kan t komen door te veel voeren of te veel of te weinig verversen?

Ohja, het speelt al een tijdje inmiddels.

Nee kan geen kwaad voor de vissen, en ja dit kan komen door een overdaad aan voer, maar kan ook zijn dat je filter te klein is t.o.v de bezetting

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan