We gaan de vloeren vernieuwen en dan. Vissen tijdelijk huisvesten.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,948
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Hallo allemaal.

Wij gaan de vloeren laten vernieuwen, het voorwerk, zeg maar, doe ik. Via marktplaats ben ik deze 112 liter bak tegengekomen. Deze staat dadelijk iets van een 2 maanden al in te draaien met o.a. een Eheim 2073 buitenfilter om straks de vissen geleidelijk in te doen, te huisvesten.

Ik ben benieuwd naar het volgende... Hoe lossen jullie het op wanneer je opnieuw opstart en je hebt al vissen.
 
Even een andere formulering.
De reserve bak is als planning aan het indraaien zo'n 2 maanden omdat ik niet weet hoelang de werkzaamheden zullen duren. Het ligt met name ook aan de ondervloer.
Daarna krijgt de 180 bak rustig de tijd om in te draaien.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe, of wat jullie plan van aanpak zou zijn.
 
Als je gewoon je ingedraaide filter op de tijdelijke bak zet zal er niet zoveel aan de hand zijn. Daarna weer terug op de oude bak en je hoeft je niet heel erg druk te maken.
 
Ik neem ook aan dat het in een dagje wel klaar is.
 
Is direct wat ik ook in gedachte had. Zoveel mogelijk mee nemen van je 180 naar je tijdelijke. Filter hout planten ed. Dan kan je gewoon direct door draaien.
 
Bij verhuizing heb ik de vissen in de badkuip gedaan met het filter erop :DD Ook makkelijk met verversen.
 
Heb onlangs dezelfde situatie gehad toen ik een nieuwe bak heb gekocht. Gebruik altijd het oude filtermateriaal i.c.m. Easystart.
Indien mogelijk niet alle vissen in één keer overzetten, maar een dag of 3-4 er steeds tussenhouden.
Op deze manier nog nooit problemen gehad.
 
Ik was nog vergeten te vermelden dat ook muren texen op de planning staat. Dus nog druk druk druk. Thanks voor de tips. Ik ga ze nog ff herlezen.
 

Terug
Bovenaan