Weer een eng wezen


N

NLAnaconda

Guest
Hallo allemaal,

Regelmatig zie ik wezens in mijn bak waarvan ik geen idee heb wat het is. Vorige keer waren het milliscule platwormen. Nu is het een stuk groter.

Het lijkt een beest. Dat op de kop in het zand zit. Hij heeft pootjes en zijn achterlijf heeft 3 "stekels" en dat wiebelt soms.



IMG_0703.JPG
 
Hoe komt die erin en moet ik m eruit halen? Zijn ze gevaarlijk?
 
Zijn heel gevaarlijk voor vissen en garnalen.
Komen 9 van de 10 keer mee met nieuwe plantjes als eitjes dus goed controleren voor nog meer van deze monsters want die kans is groot.
 
Ik ga m bij deze euthanaseren en zoeken naar anderen.
 
Lijkt er inderdaad op. Wat een creeps liften er soms mee. Brrrr

IMG_0705.JPG
 
Gelijk weg pleuren die handel! Heb een keer 2 gehad, deze waren meegekomen met nieuwe planten. Ook veel slakken heb ik gehad, die zijn toen ook meegekomen. Maar slakken heb ik gelaten die zijn nuttig. Als ik nu nieuwe planten koop leg ik ze eerst een paar dagen in een emmer met koud water. Beestjes redden het dan niet. En als je ze gaat planten goed uitspoelen ook onder de bladeren.
 
Waarom dood maken?? Ik zet ze altijd ergens in een sloot of bij mij in de vijver. Als larve zien ze er wel eng uit maar als ze eenmaal getransformeerd zijn, zijn het mooie beestjes.
Dus ik raad altijd aan ze ergens uit te zetten want ze hebben in een sloot of vijver wel hun nut ;)
 
Waarom dood maken?? Ik zet ze altijd ergens in een sloot of bij mij in de vijver. Als larve zien ze er wel eng uit maar als ze eenmaal getransformeerd zijn, zijn het mooie beestjes.
Dus ik raad altijd aan ze ergens uit te zetten want ze hebben in een sloot of vijver wel hun nut ;)
Dat kan natuurlijk, maar let op, het kan ook een buitenlands invasieve soort zijn, en deze wil je niet uitzetten natuurlijk.
 
Prachtige waterjuffer, maar voor je kleinere vissen een groot gevaar. Die juffertjes eten graag vis!
 
Bij de titel weet je vaak al dat het om het zoveelste topic gaat met het zelfde onderwerp namelijk een waterjufferlarve.

Het komt dus erg vaak voor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan natuurlijk, maar let op, het kan ook een buitenlands invasieve soort zijn, en deze wil je niet uitzetten natuurlijk.
Nouja zolang het maar 1 is kan het geen kwaad natuurlijk. Maar het is beter van niet

Het konijn, de Karper, Snoekbaars, Fazant, Nijlgans en nog vele andere voor ons hele normale soorten zijn trouwens ook exoten.
 
Nouja zolang het maar 1 is kan het geen kwaad natuurlijk. Maar het is beter van niet

Het konijn, de Karper, Snoekbaars, Fazant, Nijlgans en nog vele andere voor ons hele normale soorten zijn trouwens ook exoten.

Ja Konijn is een exoot, maar het komt hier al voor sinds het jaar 1300, na een paar honderd jaar kun je het geen exoot meer noemen haha :p
 
Ja Konijn is een exoot, maar het komt hier al voor sinds het jaar 1300, na een paar honderd jaar kun je het geen exoot meer noemen haha :p
Het konijn is en blijft een exoot die van oorsprong alleen voorkwam op het Iberisch schiereiland.

Alles wat met behulp van de mens hier naar toe is gebracht is een exoot.
 
Bij de titel weet je vaak al dat het om het zoveelste topic gaat met het zelfde onderwerp namelijk een waterjufferlarve.

Het komt dus erg vaak voor. ;)

Ja klopt, alleen waar moet je op zoeken als je geen idee hebt waar het over gaat he :p
 

Terug
Bovenaan