Weer probleem met filter van jbl Cristalprofie e1501


Z

zeeduivel

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb maar ff een nieuw topic aangemaakt kon het oude niet meer terug vinden.

Laatst had ik een probleem met mijn jbl filter. Hij zoog steets lucht aan. Dit probleem leek opgelost te zijn toen jbl mij onderdelen had toe gestuurt. Een slangen blok en een aanzuigpijpje. Nu naa een paar maanden is het probleem weer geheel terug. Ik wordt het nu wel een beetje zat.
 
Misschien de rubbertjesmaan de slangpilaar?
As je de instroom dicht zet,en je blaast op de uitstroom,zou je bellen moeten blazen,of lek zien.
 
Ik ben bang dat mijn filterkop lek is. Ik heb net het filter uitgezet en de uitstroom naar de bak dicht gezet en toen op de pomp knop gedrukt. Het water liep er aan alle kanten uit er lag een plas onder mijn filter.
 
Kijk de rubbers na. van de slangpilaar.
En zet hem in een emmer,als dat past.
Zit alles goed op zijn plaats,in het filter?
 
Maar,Niet pompen,maar op uitstroom blazen!!!!
 
Ok heb op de uitstroom geblazen met de instroom dicht.
De rubbers heb ik na gekeken en zagen er goed uit. Heb ze ook ingevet.
Verder moet alles goed zitten in het filter. Heb pas mijn kiramisch filter matriaal vervangen door siporax.
Wel filterstart gebruik wat er ook bij zat.
In een emmer gaat hij niet passen daar is hij veel te groot voor. Hij is +/- 45 cm hoog.
Moet je wel een hele grote emmer hebben.

Zal wel een mail sturen naar jbl.
 
De mail is verstuurt naar jbl.
 
Ik denk dat het probleem is opgelost en dat we er dus achter zijn wat het probleem is.

Dit schreven ze van jbl.

vielen Dank f�r das Video.
Der Schlauchanschlussblock sitzt nicht richtig im Filter. Man erkennt den H�henunterschied auf dem Video sehr gut. Darum zieht dieser Luft und es entsteht das Knacken und ein permanentes Brummen.
Bitte verbinden Sie diese Teile erneut und steck es "ganz" rein. Sollte es nicht klappen, geben Sie Ihren Filter bei einem H�ndler zum R�ckversand ab oder senden diesen uns direkt zu. Gerne stellen wir Ihnen ein Leihger�t (komplett) f�r diese Zeit.

Ik het niet helemaal goed kunnen vertalen dus als iemand dat voor mij zou willen doen int kort.
Maar in iedergeval staat er dat het slangenblok niet goed past en dat ik hem terug mag sturen of zo iets.

Ik heb al gekeken voor eventueel een ander filter. zou deze geschikt zijn voor een 300 liter bak? Er staat tot 350 liter. maar ik vind de capacietijd een beetje krap. Ik heb nu 1400 liter per uur. en dat vind ik al krap zat eigelijk.
Welk filter zouden jullie me anders adviseren?
 
zeeduivel zei:
Ok heb op de uitstroom geblazen met de instroom dicht.
De rubbers heb ik na gekeken en zagen er goed uit. Heb ze ook ingevet.
Verder moet alles goed zitten in het filter. Heb pas mijn kiramisch filter matriaal vervangen door siporax.
Wel filterstart gebruik wat er ook bij zat.
In een emmer gaat hij niet passen daar is hij veel te groot voor. Hij is +/- 45 cm hoog.
Moet je wel een hele grote emmer hebben.

Zal wel een mail sturen naar jbl.

Die heb ik,2 x 50 l.
Baknood? water aftappen,in de emmers.
 
zeeduivel zei:
Ik denk dat het probleem is opgelost en dat we er dus achter zijn wat het probleem is.

Dit schreven ze van jbl.

vielen Dank f�r das Video.
Der Schlauchanschlussblock sitzt nicht richtig im Filter. Man erkennt den H�henunterschied auf dem Video sehr gut. Darum zieht dieser Luft und es entsteht das Knacken und ein permanentes Brummen.
Bitte verbinden Sie diese Teile erneut und steck es "ganz" rein. Sollte es nicht klappen, geben Sie Ihren Filter bei einem H�ndler zum R�ckversand ab oder senden diesen uns direkt zu. Gerne stellen wir Ihnen ein Leihger�t (komplett) f�r diese Zeit.

Ik het niet helemaal goed kunnen vertalen dus als iemand dat voor mij zou willen doen int kort.
Maar in iedergeval staat er dat het slangenblok niet goed past en dat ik hem terug mag sturen of zo iets.

Ik heb al gekeken voor eventueel een ander filter. zou deze geschikt zijn voor een 300 liter bak? Er staat tot 350 liter. maar ik vind de capacietijd een beetje krap. Ik heb nu 1400 liter per uur. en dat vind ik al krap zat eigelijk.
Welk filter zouden jullie me anders adviseren?


Nee,je moet hem er diep genoeg in steken

Der Schlauchanschlussblock sitzt nicht richtig im Filter
erkennt den H�henunterschied hoogte onderscheid.


Dus goed in elkaar steken.
Lukt het nog niet,dan bij de verkoper brengen.
Zit niet goed in het filter.
 
Ik heb hem er weer opnieuw ingestoken maar hij gaat gewoon niet verder. Ik laat hem nog een paar dagen draaien. Of het toch over is nu. Maar ben bang dat het gewoon niet gaat werken. En dat ik hem moet opsturen naar zoopl...
 
Zeeduivel,

De exacte vertaling is:

vielen Dank f�r das Video.
Der Schlauchanschlussblock sitzt nicht richtig im Filter. Man erkennt den H�henunterschied auf dem Video sehr gut. Darum zieht dieser Luft und es entsteht das Knacken und ein permanentes Brummen.
Bitte verbinden Sie diese Teile erneut und steck es "ganz" rein. Sollte es nicht klappen, geben Sie Ihren Filter bei einem H�ndler zum R�ckversand ab oder senden diesen uns direkt zu. Gerne stellen wir Ihnen ein Leihger�t (komplett) f�r diese Zeit.

Hartelijk dank voor uw video.
Het slang-aansluitstuk is niet correct op het filter geplaatst. Je kunt duidelijk een hoogteverschil zien op de video.
Verbindt de delen opnieuw en steek ze er helemaal in. Als het niet lukt, brengt u dan uw filter naar uw winkelier ter retourzending, of stuurt u deze direct naar ons. Graag stellen wij u dan een compleet leenapparaat ter beschikking.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
 
Dankje pla.

Bertus de video heb ik al veel keer gezien. Ik kijk graag van die filmpjes om te zien hoe anderen het doen. Maar toch bedankt voor het filmpje.

De rubbertjes op de slangpilaar zijn nog heel. Het blokje is ook pas nieuw. En ik heb ze steeds ingevet zo dat hij er makelijker in glijd.
 
Het is niet gelukt het slangenblok er beter in te krijgen. Heb alles nog schoongemaakt en de slangpilaren ingevet
maar het mag niet baten. Dus ik moet deze filter terug sturen.
Nou heb ik al een paar keer naar een andere filter zitten kijken maar ik zit nog te twijvelen tussen deze en de eerder voorgestelde.

http://www.aquaplantsonline.nl/p/2875:c ... tenfilter/

Of hebben jullie nog andere sugesties.
 
Iemand nog sugesties?
 
maak eens een paar foto's van je JBL filter, de bovenkant, het slangen blok zowel in gemonteerde als gedemonteerde staat ennzet die ff op het forum, een video van demontage/montage zou nog beter zijn....

check ook ff of er een nummer op je slangenblok staat, dit zou 60123 00 moeten zijn.

groeten
Eef
 
Zag bij het filmpje dat ALS de slangpilaar eruit is,ook aansluitingen zitten(zwart).
Staan die niet te hoog?
En die sluiting, kan die wel omlaag?
 
https://www.youtube.com/watch?v=NUw7Mmo49X8

119325_0_82_20131106_082837.jpg


718235_0_82_20131106_082946.jpg


762423_0_82_20131106_082953.jpg


463884_0_82_20131106_083001.jpg



Ik heb 2 van die blokjes maar er staat op bijde geen nummer.

Bertus: je kunt niks afstellen aan het slangen blok of in de filter kop.

Maar ik was toch van plan om hem vandaag of morgen te gaan opsturen ben het nu wel zat.
Ik kantelde hem net ff wat om hem onder mijn bak vandaan te halen en er liep ook overal water uit.
Dus ik hoop dat jullie nog sugesties voor een ander filter hebben.
 
Eerst JBL en nu problemen met een Tetra,neem gewoon Eheim en dan met van die dubbele koppelingen tussen de slangen.
Zijn wel wat dubbele handelingen maar dit systeem is 1000 keer minder gevoelig voor problemen en de filters zelf hebben zich al een jaar of 30 bewezen!

EDIT-ben ff mis geloof ik gaat nog steeds over de jbl maar de rest van m'n verhaal klopt wel ;)
 
Wie heeft het nu weer over tetra? dit is toch geen tetra filter. Diet is toch noch steeds die jbl.
Ik ben toch van plan om een eheim te gaan nemen. heb er hier al 1 draaien en die bevalt prima. En ik wil
er nu voor mijn grote bak ook 1. Ik vraag me alleen af wat dan de beste is voor mijn bak.
 
Jaja sorry hoor was ff mis door de foto en dacht een tetra ex filter te zien maar had al een edit gedaan ;)

Misschien staat het wel ergens maar kijk zelf meer naar plaatjes zoals het misschien al was opgevallen,wat is de inhoud van de bak dan??
 
Krijg toch het vermoeden,dat het koprubber niet goed aan sluit.

Heb ik hier ook, bij Eheim,als de filters wat ouder worden. worden de rubbers wat harder,

Doe ik 4 stukjes in de lengte geknipte luchtslang BOVEN onder de beugels.
Dan trek dit de kop wat meer aan. en is het lekken over.

Weet niet meer hoelang jij jouw pomp heb. Dus????

Voor jou, een 2080,of 2280.
Kijk je op MP> of je er 1 ziet.
 
Geeft niet hoor ik had ook je edit over het hooft gezien.

Mijn bak is 300 liter. volgens mij zijn bijde filters wel goed voor mijn bak. Kleinste van de 2 eheim filters die ik opgegeven heb gaat tot 350 liter en de grootste tot 600 ltr. Maar twijfel over de doorstroom snelheid van bijde filters. Zelf heb ik nu 1400 liter per uur. En dat vind ik al krap zat.
De eheims zijn (kleinste) 1050 grotere 1250 l/h. in een dieren en aquarium speciaalzaak zijden ze dat ik aan de kleinste van de twee genoeg heb ook om dat ik anders zit met mijn co2 verlies. Maar ik zit ook een beetje met de vuil ophoping in mijn bak.
 
Dan zijn beide eheims toch voldoende?

Vuilophoping hou jet toch,in de bak.
Of het water naar de instroom blazen.
 
Mijn filter is nu zo'n 2 jaar oud.
Het wordt in elk geval 1 van de 2 filters die ik op noemde anders wordt het te duur ik heb namelijk ook geen vaste baan. En anders een filter in de zelfde prijs klassen.
 
Probeer dan eerst stukjes slang.
doe die eronder, op het AANRECHT. een test hem daar.
Geen geld, moet je improviseren.
IK doe niet anders.
 
Geld Is ook weer niet het grootste probleem maar ik moet het gewoon niet over de toonbank gaan smijten. Een nieuw filter kopen van de types die ik noemde gaat nog wel als het maar niet gekker wordt. + het fijt dat als je een probleem hebt met een eheim filter hebt dit zonder dit vrijmakelijk een vaak kosteloos wordt opgelost. Ik heb al zo vaak gehoort dat als mensen een probleem hadden met zo'n filter er niet eens naar een bonnetje voor de garantie werdt gevraagt maar wel het probleem werd opgelost.
Ik ben al veelste lang hier mee aan het rommelen en dat doet je bak ook geen goed merk ik wel.
 
En Trouwens waarom moeilijk blijven doen als het ook makkelijk kan. Als ik dit filter opstuur krijg ik de verzendt kosten ook terug. Dus dat kost mij ook niks.
 

Terug
Bovenaan