Wat is er nieuw

Wees niet bang om te snoeien!

jeffrey

Well-known member
Lid geworden
5 september 2004
724464_0_82_crypto_s.jpg

Situatie voor ergens in december 2013, na het snoeien 2 januari 2014, en de situatie van vandaag. Veel mensen hebben een prachtige bos Crypto's maar laten deze vaak uit proportie groeien waardoor deze eigenlijk misstaat. Gewoon alles snoeien op 2 a 3 jonge blaadjes na en je hebt binnen een paar weken weer een prima veldje!

Dat is zeker zo, eigenlijk met alle bodembedekkers toch wel?

Klopt! Het geldt ook voor solitaire planten zoals Echinodorussen, lotussen, Ottelia's, Apanogetons etc.

Het welbekende pesten van planten :thumbs:
Op deze manier krijg je mooie velden van Crypto's en kan een N. lotus uitgroeien tot een echte blikvanger.

Gister even grootte schoonmaak gehouden en mijn crypto wat uitgedunt en verspreid rond de oude plek. Hoop dat je gelijk hebt 🙂

Ik vond het in het begin heel eng om te snoeien. Omdat mn planten vaak dood gingen. Nu het wel goed gaat merk ik dat snoeien echt nut heeft en om te zorgen dat het niet te kaal wordt snoei ik mn planten om en om. Dan is er altijd wel een die groot is.

Ik heb twee crypto's staan waarvan er 1 een hoop dode bladeren had deze heb ik eruit gehaald en gelijk een beetje uitgedund. Volgens mij begint deze weer goed aan te slaan. Bedankt nog voor het advies hier 🙂

Snoeien doet bloeien.😉

Ik hoop het wel! Voorlopig zie ik dat nog niet echt btw, vooral niet doodgaan ben ik erg blij mee 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan