Wat is er nieuw

Weet iemand de juiste benaming van deze ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Weet iemand de correcte benaming van deze meerval en hoe groot deze word en hoe je het geslachtsonderscheid kan zien ?

Herlaadkaart voor Amber 002.JPG

Pterygoplichthys joselimaianus? Mij lijkt het eigenlijk, gelet op de tekening, eerder P. pardalis.
Van de voor P. joselimaianus zo kenmerkende tekening zie ik op de foto helemaal niets terug.

Ik zeg: Good ol' Pterugoplichthys gibbiceps.
Welke soort het precies is maakt niet zo veel uit, worden allemaal 40-50cm, en zoals Botia altijd zegt: Ze schijnen best lekker te zijn 😀

Ik zeg: Good ol' Pterugoplichthys gibbiceps.
Welke soort het precies is maakt niet zo veel uit, worden allemaal 40-50cm, en zoals Botia altijd zegt: Ze schijnen best lekker te zijn 😀
Zijn het traag groeiers ? Hoe oud kunnen deze dan worden ? Hoe snel groeien ze op een jaar ?

Dit is 100% zeker een Pterygoplichthys pardalis en ze schijnen inderdaad zeer smakelijk te zijn. 😉

Dit is 100% zeker een Pterygoplichthys pardalis en ze schijnen inderdaad zeer smakelijk te zijn. 😉
Iemand een idee van de nederlandse benaming ?

Ze zijn best lekker, heb ze vaker gegeten 😛
Heb er ook 1 zwemmen al 4 jaartjes, was 6cm toen ik het kocht. Nu ong 25cm.
Die van mij ga ik natuurlijk nooit eten haha.
Het is zo een lieve vreedzame vis, kan het zo oppakken.

Ik zou ze ook nooit opeten daarvoor zie ik de dieren te graag , ik ben op zoek naar nog zo een exemplaar of een gibbeceps maar die worden zo'n 50 cm groot.

Ik zou ze ook nooit opeten daarvoor zie ik de dieren te graag , ik ben op zoek naar nog zo een exemplaar of een gibbeceps maar die worden zo'n 50 cm groot.
Een collega van mij heeft een Pterygoplichthys pardalis vanaf 1991 en die heeft hij dus al bijna 27 jaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan