Wat is er nieuw

Weet iemand de naam van deze vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Demirel
  • Startdatum Startdatum
D

Demirel

Guest
De vis is door de dierenwinkel verkocht als zijnde een algen eter, maar ik wil graag de exacte naam weten.

Alvast bedankt!

937811demirel_0_82_vis2.jpg

219922demirel_0_82_vis.jpg

Lijkt mij een otocinclus, al moet ik je de preciese soortnaam schuldig blijven.
Kun je het beste in een groepje houden trouwens.

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb er 5 in zitten samen met 10 kardinaal tetra's.

Het is inderdaad een otocinclus.

Volgens mij een Otocinclus vittatus. Deze word vaak incorrect verkocht als een Otocinclus affinis en het is een van de meest aangetroffen Otocinclus soorten in de hobby.

Ligt het aan mij of is het diertje op de eerste foto wat mager?

Wat voer je het diertje?
Hoe lang draait je bak al? Dit zijn geen visjes voor in een 'verse' bak.

~ Ivo

Geef ze maar eens een dikke schijf komkommer, hebben ze zo een dik buikje!

Greetzz BigSmoke

De bak draait nu 2,5 week. Deze visjes zijn er na 1,5 week ingekomen. De bak wel opgestart met toevoeging van "waterverbeteraar" en een bacterie kuurtje van 10 dagen.
Van de 5 visjes zijn er 2 groot en 3 kleintjes die wat smaller zijn (wellicht jonger?)

Heb ook wel gelezen dat de mannetjes magerder en kleiner zijn dan de vrouwtjes?

Demirel zei:
De bak draait nu 2,5 week. Deze visjes zijn er na 1,5 week ingekomen. De bak wel opgestart met toevoeging van "waterverbeteraar" en een bacterie kuurtje van 10 dagen.
Van de 5 visjes zijn er 2 groot en 3 kleintjes die wat smaller zijn (wellicht jonger?)

Heb ook wel gelezen dat de mannetjes magerder en kleiner zijn dan de vrouwtjes?

oei,

dat is wel heel snel, normaal moet een bak eerst minimaal 4 weken indraaien...

Was volgens de winkel alleen nodig als je hem zonder toevoegingen liet draaien. Met de toegevoegde middelen zouden de eerste vissen er na een dag of drie al in kunnen. De tetra's zijn er na een kleine week in gekomen en voelen zich (denk ik) uitstekend. De algen eters een weekje later.

Ja natuurlijk zegt die winkel dat . Kunnen ze jou lekker ook die middeltjes nog aansmeren.

Kassa, ping .................

Dat is bijna het standaard antwoord van dierenwinkels. Ik ga binnenkort een nieuwe bak opstarten en zal groot deel van het water uit mijn oude bak gebruiken. Ook hierbij zeggen ze dat ik niet drie weken hoef in te draaien, maar ga dat wel doen. En ook de sponzen uit mijn oude filter zet ik over in het nieuwe aquarium als het zover is.

Oud water overzetten heeft geen zin, de bacteri�n zitten in je filter substraat .
Dus de oude filter overzetten is de juiste manier.

Jos heeft gelijk! Je filter(s) is de plaats waar het omzetten van afvalstoffen gebeurd, de bezettingsgraad met bacteri�n in de filtermedia kan wel 1.000.000 x hoger zijn dan in je aqua zelf!

Greetzz BigSmoke

Dat klopt voor wat de microflora betreft, maar door het oude water in de nieuwe bak te brengen zul je vaak wel al direct betere waterwaarden hebben, dus zin heeft het w�l.

Ik ben het met Ivo eens dat de oto aan de dunne kant is. Het is van belang goed bij te voeren met plakje courgette of algetabletjes.

In 3 week tijd is er nog niet genoeg tijd en "vuil" in het aquarium om te zorgen voor een laag algen en ander gespuis voor de oto's. Dus bijvoeren is in het begin zeer belangrijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan