Weet iemand de naam van deze visjes?

  • Onderwerp starter Merie van Hooij
  • Startdatum

M

Merie van Hooij

Guest
Goedeavond,

Een paar maanden geleden heb ik een aquarium van iemand overgenomen.

Er zaten een stuk of 10 visjes in met een zwarte streep (zie foto's) maar die blijven maar baby's krijgen....heb er nu denk ik 60/70.

Ik dacht eerst dat het guppen waren maar ze hebben allemaal een zwarte streep. Sommige zijn geel en sommige kleurloos.

Weet iemand de naam van deze visjes???
274297

274296
 
Ik ben het met Willem eens, X. pygmaeus.

Samen met guppen en platy's heb je daarmee wel een geheide bevolkingsexplosie in je bak! Drie zéér productieve soorten.
Ik ben bang dat dit een enorm aantal jongen gaat opleveren die je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
Persoonlijk zou ik er, denk ik, een soort bij zetten die de jonge visjes eet, dat is gelijk goedkoop voer.

Wat zijn de afmetingen van je aquarium en wat is de watertemperatuur?
 
Bedankt voor de reacties. Ja ik ga er zeker iets aan doen want overbevolking is niet de bedoeling. Bak is ongeveer 1.40 bij 50
 
Bedankt voor de reacties. Ja ik ga er zeker iets aan doen want overbevolking is niet de bedoeling. Bak is ongeveer 1.40 bij 50
Watertemperatuur is 22
 
Het is inderdaad de Xiphophorus pygmaeus. Een soort wat niet zo bekend is bij de liefhebbers en je zelden in de handel ziet.

Ook zijn ze doorgaans niet het makkelijkste wat betreft kweken.
 
Het is inderdaad de Xiphophorus pygmaeus. Een soort wat niet zo bekend is bij de liefhebbers en je zelden in de handel ziet.

Ook zijn ze doorgaans niet het makkelijkste wat betreft kweken.
Dankjewel voor je bericht. Hier gaat het kweken heel snel en ik heb geen idee waarom haha. Overbevolking is nu nog geen probleem gelukkig maar ik hou het wel even goed in de gaten
 
Dat kweken komt door de temperatuur waar je ze op houdt daar doen z ehet gewoon erg goed op, temperatuur opschroeven naar ene graad of 24 en dan kweken ze veel minder makkelijk
 
Dat kweken komt door de temperatuur waar je ze op houdt daar doen z ehet gewoon erg goed op, temperatuur opschroeven naar ene graad of 24 en dan kweken ze veel minder makkelijk
Dankjewel voor de tip dat ga ik meteen doen
 
Het verhogen van de temperatuur kan bij levendbarenden wel behoorlijke gevolgen hebben voor het gedrag van de vissen.
Ik heb zelf slechte ervaringen met mijn Ameca splendens, die zitten nu bij een temperatuur van 24 graden wat voor de rest van het bestand nodig is, het schijnen bij lagere temperaturen heel makkelijke visjes te zijn maar het zijn nu ware terroristen, geen vin is veilig voor hen.
Ik weet niet hoe dit zit bij Xiphophorus pygmaeus, mogelijk hebben andere forumleden daar ervaring mee?
 
Het verhogen van de temperatuur kan bij levendbarenden wel behoorlijke gevolgen hebben voor het gedrag van de vissen.
Ik heb zelf slechte ervaringen met mijn Ameca splendens, die zitten nu bij een temperatuur van 24 graden wat voor de rest van het bestand nodig is, het schijnen bij lagere temperaturen heel makkelijke visjes te zijn maar het zijn nu ware terroristen, geen vin is veilig voor hen.
Ik weet niet hoe dit zit bij Xiphophorus pygmaeus, mogelijk hebben andere forumleden daar ervaring mee?
Ik heb vandaag 2 mega grote platys gekocht. Hoop dat de baby bevolking nu wat minder gaat worden. Bak was 22 graden en nu 23.....zal eerst kijken hoe het nu gaat. Bedankt
 
Sorry Merie, maar levendbarenden zoals de Platy, Black Molly, Zwaardrager en Guppy geven juist meer risico op explosieve groei van vissen. Je wilt juist iets dat jaagt op die jongen. Laten we hopen dat het beide geen zwangere vrouwtjes zijn. Koop gewoon helemaal niks zonder dat je weet dat het je echt helpt aan je probleem. Probeer nu al op marktplaats of iets dergelijks te verkopen. Dit scheelt je dalijk veel euthanaseren. Want dat is waar dit op uit gaat draaien als het zo doorgaat. Neem bijvoorbeeld een koppel cichlides ( om maar een voorbeeld te noemen, er zijn er veel meer).

Je bak is groot genoeg. Je hebt heel veel opties. Maar kies voor de wijze. Sorry maar die Platy was echt een slechte keus.

Ik wens je succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel om 2 mannetjes gevraagd haha maar marktplaats is idd slim dankje
 
Volgens mij meende ik te lezen dat ze ook kruizen. Maar ik kan de plank ook volledig mis slaan.


Groep Rouw tetras enz eten jong op.
 
Het verhogen van de temperatuur kan bij levendbarenden wel behoorlijke gevolgen hebben voor het gedrag van de vissen.
Ik heb zelf slechte ervaringen met mijn Ameca splendens, die zitten nu bij een temperatuur van 24 graden wat voor de rest van het bestand nodig is, het schijnen bij lagere temperaturen heel makkelijke visjes te zijn maar het zijn nu ware terroristen, geen vin is veilig voor hen.
Ik weet niet hoe dit zit bij Xiphophorus pygmaeus, mogelijk hebben andere forumleden daar ervaring mee?

Ik heb hier 3 bakken met de pygmeaus waarvan 2 bakken met een temperatuur van 25 graden en ze zijn niet agressief of iets en kweken niet op die temperatuur
 
Rouwtetra’s lusten wel jongen als ik het goed heb. @Botia weet er volgens mij meer over.
 
Inderdaad.
Ik heb een triootje witte rouwtetra's erbij gezet.
Nu is het eigenlijk het andere uiterste geworden: nooit meer jongen.
Wel tevreden rouwtetra's.
Dat dan weer wel.
 
Rouwtetra's eten jonge visjes. Maar nu ik sinds een jaar een hogere bak heb (50cm, en dat was 40) Worden veel jonge Guppen volwassen.

Of het komt doordat mijn Rouwtetra's vrij oud zijn. (gekocht in 2013/2014).
 
Kunnen die zó oud worden?
Dat is indrukwekkend voor zo'n klein visje.
 
Kunnen die zó oud worden?
Dat is indrukwekkend voor zo'n klein visje.
Die ik kocht in 2013, kocht ik aan het begin van het jaar dus die zijn geboren in 2012, en nu rond de 7 jaar. Ze schijnen een jaar of 9 te kunnen worden. Dus ze hebben met een beetje geluk nog enkele jaren.
 
Misschien is het dan een idee er een aantal jonge rouwtetra's (Gymnocorymbus ternetzi) bij te zetten?
 

Terug
Bovenaan