weet iemand een winkel waar ik deze vis kan halen?


P

payarafan2020

Guest
hoi, ik ben nieuw hier en ik zoek 2 soorten vissen, namelijk de hydrocynus vittatus(tijgervis) en de hydrolycus armatus(vampiervis) maar kan ze nergens vinden. weet een van jullie toevallig een adres waar ze deze vissen van rond de 20 cm verkopen?
 
Uhmm, ik ken wel wat winkels maar daar verkopen ze ze rond de 10-15 cm. Mischien dat iemand anders weet of ze ergens groter zitten?
 
liefst noord brabant of zuid holland
 
Stuur eens een berichtje naar TopFish in Druten... Grote kans dat hij ze heeft of er aan kan komen...!
 
Keijzer heeft ze vaak maar op kleinfformaat. Beste is wss marktplaats.com
 
die 2 vissen kan je in een aquarium houden, alleen als ze nog klein zijn!! ik ken een paar winkels waar ze die verkopen rond de 12-13 cm. dat is een mooi formaatje maar groter zou ik niet doen of je moet een gigantische bak hebben, 2 m is ook te klein voor volwassen hydrocynus-soorten, dan kan je beter een gaan kijken voor bijv. pauwogen of arowana maar niet deze.
 
Tssss

Wie gaat dat kopen denk je?
Dus:
Je geeft ze dus een armzalige start in het leven (door ze veel te klein te huisvesten) en na een paar jaar mishandeling is het aan een ander om ze over te nemen?
Sorry voor de ontnuchtering: veel mensen kopen zulke vissen met een te kleine bak en te grote plannen/ambities.
Na een paar jaar vergroeien die beesten en krimpen de ambities...
Dus wanneer ze hun halve grootte hebben bereikt moeten ze verhuizen en raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.

Jammer voor de vis?
Zulke vissen moeten uit de handel genomen worden, simpel!
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen, maar onder de 22000 leden hier zal er geen liefhebber daar voor te vinden zijn welke ze wil / kan hebben, dus dan ben je al gauw afhankelijk van dierentuinen.

Dat is inderdaad de realiteit.
En die dierentuinen zitten echt niet te wachten op nog maar een 'liefhebber' die zich ineens realiseert dat hij slecht bezig is...

Nogmaals: UIT DE HANDEL NEMEN.
En dus kan je beter niet adviseren om een groepje in een (relatief) nano bakje van 2,5m te droppen..
 
Willem, ik snap zeker je reactie! Maar het komt denk ik wel een beetje heftig over allemaal?ik snap je heel erg goed
 
?, alleen wil ik 1 dingentje zeggen, ik vind het best raar dat je een 2,5 m bak een nano noemt, ik heb dik 2 jaar hard moeten werken voor een 2,5 m bak en zitten nu maanvissen in. Het was best een trieste tijd omdat het zo duur was
 
alleen wil ik 1 dingentje zeggen, ik vind het best raar dat je een 2,5 m bak een nano noemt

Tussen haakjes staat er 'relatief' hé. Dat is een flinke bak, voor de juiste vissen. Niet voor een groepje vissen die zo groot worden.

Kijk, om het simpel te houden:

Als je geen plek hebt voor een volwassen paard, koop dan een pony ipv een paardenveulen.
Heb je amper plek voor een pony, koop dan een dwerggeit.
Enzoverder...
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt? als we het hebben over grote vissen vroeg ik bij de aquariumwinkel om leuke vissen voor in de 2,5 m bak en zeiden ze astronotus ocelatus, ook die zie ik liever in een 3 m bak of groter zitten toch? Zijn best territoriaal en in de paartijd agressief maar worden ook 45 cm
 
vroeg ik bij de aquariumwinkel om leuke vissen voor in de 2,5 m bak

Daar loopt het in veel gevallen fout.
Prioriteiten van de winkeliers zijn zelden dezelfde als die van de klant...
;)
Altijd veiliger om zelf een (doordachte) keuze te maken!


I see...
Maar eenmaal de bak er staat is de voldoening nog groter natuurlijk.
 
Uiteraard, het mooi maken van de bak is natuurlijk het leukst om te doen samen met het verzorgen van de vissen
 

Terug
Bovenaan