Wat is er nieuw

Weet iemand hoe deze kleurslag heet

Patrick1991

Member
Lid geworden
29 juli 2022
Leeftijd
33
Ik kocht laatst 3 ancistrus (Hoop dat ik het zo goed schrijf) die alle 3 op elkaar leken toen ik ze kocht in het aquarium kon ik er altijd maar 2 tegelijk vinden en vandaag kwam nummer 3 ineens tevoorschijn in hele andere kleuren zie foto

Is dit een andere kleurslag of kan dit ook een hele andere vis zijn ?

Bijlagen

• 20221007_150734.jpg
    20221007_150734.jpg
    291.1 KB · Weergaven: 127
Die rode is een garnaal. ;-p ;-p

Nee, het lijkt mij dat die twee vissen allebei van dezelfde soort zijn. Als je goed kijkt zijn de bouw en de vlekkenpatronen in de basis hetzelfde. Ik heb zelf ook wel eens een ancistrus gehad zoals die linker, dus wat lichter met een soort grauwe plekken (die trouwens soms wel en soms niet zichtbaar waren, alsof de gemoedstoestand er invloed op heeft).

Die rode is een garnaal. ;-p ;-p

Nee, het lijkt mij dat die twee vissen allebei van dezelfde soort zijn. Als je goed kijkt zijn de bouw en de vlekkenpatronen in de basis hetzelfde. Ik heb zelf ook wel eens een ancistrus gehad zoals die linker, dus wat lichter met een soort grauwe plekken (die trouwens soms wel en soms niet zichtbaar waren, alsof de gemoedstoestand er invloed op heeft).

Gemoedstoestand heeft er niks mee te maken dat maak jij er zelf van als je 3 vissen koopt die op elkaar lijken en na een week of 6 zie je er ineens 3 inplaats van 2 en die ene is ineens helemaal van kleur veranderd dan vraag jezelf toch af of je wel gekocht hebt wat je wilde en niet een miskoop die dalijk veelste groot is voor je aquarium

Gemoedstoestand heeft er niks mee te maken dat maak jij er zelf van als je 3 vissen koopt die op elkaar lijken en na een week of 6 zie je er ineens 3 inplaats van 2 en die ene is ineens helemaal van kleur veranderd dan vraag jezelf toch af of je wel gekocht hebt wat je wilde en niet een miskoop die dalijk veelste groot is voor je aquarium

Gemoedstoestand kan er alles mee van doen hebben.. zeker vissen die onderdrukt worden door medevissen kunnen er heel anders uit gaan zien (en 3 ancistrussen in 1 bak kan wel eens gedonder geven) :)) natuurlijk kleurverschil bestaat ook, broedkleuren ect.

Maar zo te zien weet je alles beter, dan zal je van het volgende weinig aan trekken.. maar ga m toch mededelen:
Voor bodemvissen is je bodem niet echt fijn.. nogal scherp :))

Gemoedstoestand kan er alles mee van doen hebben.. zeker vissen die onderdrukt worden door medevissen kunnen er heel anders uit gaan zien :))
Ik heb heb er 3 zitten op het moment 2 zitten steeds bij elkaar die ander is steeds zoek dit was eigelijk al vanaf dag 1 nu zitten er wel meer vissen bij maar het nadeel is ik kan je niet zeggen hoe snel dit is gegaan of dit voor of na het toevoegen van de andere is ontstaan of toen ze een paar weken met zijn 3e zaten

Ik zie hem vanaf het begin zo weinig dat ik ook niet weet of hij onderdrukt word

Gemoedstoestand kan er alles mee van doen hebben.. zeker vissen die onderdrukt worden door medevissen kunnen er heel anders uit gaan zien (en 3 ancistrussen in 1 bak kan wel eens gedonder geven) :)) natuurlijk kleurverschil bestaat ook, broedkleuren ect.

Maar zo te zien weet je alles beter, dan zal je van het volgende weinig aan trekken.. maar ga m toch mededelen:
Voor bodemvissen is je bodem niet echt fijn.. nogal scherp :))

En dat is nou het kutte aan deze hobby de ene zegt dat het wel kan de ander niet

Bij de ene bestaat gemoedstoestand van de vis wel bij de ander niet

Dat ze het in de hobby niet eens kunnen worden over wat wel en niet kan moet je ook niet gek staan kijken dat zoveel mensen tot op de dag van vandaag de kleinste fouten maken

Ik weet het niet beter ik doe het met de informatie die beschikbaar is en die is nogal verdeeld

Dit zijn allemaal ancistrus cf cirrhosus, en ja als ze gestressed zijn worden ze bleker

Dat ze het in de hobby niet eens kunnen worden over wat wel en niet kan moet je ook niet gek staan kijken dat zoveel mensen tot op de dag van vandaag de kleinste fouten maken
Dat komt mede omdat geen bak hetzelfde is en iedereen schrijft vanuit zijn eigen referentiepunt. Doordat geen bak hetzelfde is bestaat er geen wet van en perzen.

Gemoedstoestand heeft er niks mee te maken dat maak jij er zelf van
Haha, ik zeg niet dat het 100% zeker zo werkt, het is maar een gok. Ik zeg ook niet dat jouw blekere vis zich niet goed voelt, of dat er iets tekort zal schieten in hoe jij je vissen houdt (mocht het op jou zijn overgekomen als kritiek). Ik heb bij mijn ancistrus gewoon gemerkt dat de kleur snel kon veranderen, en vaak leek het er toch wel op dat dat gebeurde rond "stressmomenten". Bijvoorbeeld bij agressie (het was een klootzak naar andere vissen), of onderhoud aan de bak...

Maar succes met het kleurencircus.

Iedereen met een groep ancistrus kweekt ancistrussen dat is niet zo moeilijk...

Maar indd ancistrussen kleuren grauwig bij stress
Geheel afhankelijk welke ancistrussoort je hebt, lang niet alle ancistrussoorten kweken even makkelijk

Geheel afhankelijk welke ancistrussoort je hebt, lang niet alle ancistrussoorten kweken even makkelijk
Die jij had wel niks speciaals aan te doen.

L201 en l181 had jij niet gekweekt.maar l201 is geen ancistrus

Die jij had wel niks speciaals aan te doen.

L201 en l181 had jij niet gekweekt.maar l201 is geen ancistrus
Goh wat weet jij toch veel van mij... NOT, de tocantins, de rio tapajos zijn beide soortjes die minder makkelijk kweken, maar nee jij weet het allemaal geweldig goed🙄 en dan hebben we nog 2 ancistrussoorten gehad (naam kwijt) waarvan we 1 soort niet aan het kweken kregen)

Goh wat weet jij toch veel van mij... NOT, de tocantins, de rio tapajos zijn beide soortjes die minder makkelijk kweken, maar nee jij weet het allemaal geweldig goed🙄 en dan hebben we nog 2 ancistrussoorten gehad (naam kwijt) waarvan we 1 soort niet aan het kweken kregen)
< ik heb het maar verwijderd>

Ja Antje je hebt helemaal gelijk. 👍

Laatst bewerkt:
Laten we het gezellig houden mensen en elkaar respecteren.
Thank You So Much GIF by euphoria

Ik heb jarenlang ancistrussen gekweekt en ze kleuren alleen lichter bij stress

Dan moet jij het antwoord vast weten worden deze vissen op deze kleuren gekweekt of kan het miss een mengelmoesje zijn van 2 kleuren

En mocht dat zo zijn is het dan nog te zien of dit door stress komt of erin gekweekt is ?

Dit is zoals Antje zegt. Ancistrus cf Cirrhosus. Is gewoon de huis tuin keuken ancistrus. De wildkleur zeg maar, de enige wat kan dat de ene iets meer geelpunt heeft dan de andere. En stress kan wat grauwiger zijn. En bodemkleur kan ook nog een rol spelen.

Dan moet jij het antwoord vast weten worden deze vissen op deze kleuren gekweekt of kan het miss een mengelmoesje zijn van 2 kleuren

En mocht dat zo zijn is het dan nog te zien of dit door stress komt of erin gekweekt is ?
Zoals ik al 2x gezegd heb: komt door de stress

En gebeurt dit van de ene op de andere dag of gaat hier wel een bepaalde tijd overheen

Of kan ik hem beter alleen zetten

Die vissen stressen de godganse dag om van alles en nog wat, slimste is om wat legholen in je bak te leggen daar zal je ze enorm mee helpen te ontstressen

Die vissen stressen de godganse dag om van alles en nog wat, slimste is om wat legholen in je bak te leggen daar zal je ze enorm mee helpen te ontstressen

Oké zal ik dat eens gaan doen hebben ze nog een voorkeur in iets of kijken ze daar niet zo nauw na

Ja de voorkeur is afhankelijk, hier had ik 1 bak waar ze knokten om driehoekvormige legholen terwijl ze in een andere bak ronde verkozen, belangrijkste is de doorsnede: 4 cm en lengte 10 cm

Ja de voorkeur is afhankelijk, hier had ik 1 bak waar ze knokten om driehoekvormige legholen terwijl ze in een andere bak ronde verkozen, belangrijkste is de doorsnede: 4 cm en lengte 10 cm

Moet je beide vormen aanbieden of kan je het bij een vorm houden ?

Moet je beide vormen aanbieden of kan je het bij een vorm houden ?
Je kan 1 vorm kiezen, wel zul je meer legholen moeten aanbieden dan dat er vissen in zwemmen want ze zijn nogal kieskeurig, als ze eenmaal de legholen bezet hebben kun je degenen die niet bezet zijn weghalen, die gebruiken ze dan toch niet meer

Kan je die dan op elkaar stapelen of kan je ze beter verdelen over de bak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan