Weet iemand wat dit is?


C

corneoskam54

Guest
Sinds vanochtend zie ik ineens dit witte dingetje met een soort van wervel aan de ruit geplakt zitten in mijn aquarium. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen? Er zitten wel een aantal grote slakken in de bak, zou dit misschien een baby-slak kunnen zijn?

dd316ccc-61bb-43e9-bce1-facb9db60564.jpg
 
Lastig te zien en welke slakken heb je dan?
 
2 van beide soorten.
slaketendeslak-anatome-helena.jpg


20200404_132505.jpg
 
De Neritina en de Anatome Helena dus maar wat je in je bak ziet dat zegt me niets icm deze slakken.
 
Het lijkt mij een wormachtige,heb deze eerder voorbij zien komen en heb er zelf ook last van gehad,ze verplaatsen zichzelf waarschijnlijk door het lijf in en uit te rekken,ik heb ze zelf met mijn vingers/nagels al even geleden uit de bak gehaald,ze hebben een enorm hoe zeg je dat plakvermogen? aan de ruit,m.a.w.Ze laten niet makkelijk los.

Ik meen dat ik er zo'n 10 van deze plaagdieren tegengekomen ben,na handmatig deze gezien en verwijderd te hebben heb ik deze niet meer teruggezien.De vissen bekeken dit wormpje wel maar hadden er "toen"in het geheel geen last van,misschien dat ze ook wel vanzelf verdwijnen,hoe ze in de bak komen weet ik niet.
 
Lijkt me toch een soort worm of larve. Beweegt het en hoe groot is het? Is het er een of zijn het er meerdere?
 
Je bent me net voor benvo :)
 

Terug
Bovenaan