Weet iemand welke vis dit is?


M

Maloe

Guest
Weet iemand wat voor visje dit precies is. Mij was verteld een koperzalmpje alleen hij lijkt mij niet echt daarop. Of heb ik het mis en is het toch een koperzalmpje?
20190812_164356-jpg.277913
20190812_164439-0-jpg.277912
 
Ik vind haar eigenlijk wel op een koperzalm lijken en dan wel van het vrouwelijke geslacht. Mannen zijn mooi donker gekleurd vrouwen juist gelig.

Edit: wel een die niet super mooi op kleur is... Wat zijn de waterwaarden en visbestand? Bakmaat?
 
Ik vind haar eigenlijk wel op een koperzalm lijken en dan wel van het vrouwelijke geslacht. Mannen zijn mooi donker gekleurd vrouwen juist gelig.

Edit: wel een die niet super mooi op kleur is... Wat zijn de waterwaarden en visbestand? Bakmaat?
Bij mijn eerste aquarium die gebracht was kwam deze onverwachts erbij. De mensen van wie ik de bak overnam hadden deze vis al 2 jaar. Dus hij is wat aan de oude kant. En hij was al deze kleir toen ik hem kreeg, hij was eigenlijk eerder nog doffer van kleir en heel traag aan het zwemmen en ook heel schichtig. Ik heb hem nu een paar maanden en hij is veel meer gekleird geworden dan hij was, zwemt heerlijk de bak door en is ook niet meer schichtig. Hij komt lekker tevoorschijn nu. En doet het heel veel beter dan toen ik hem kreeg.
 
Ik denk nog steeds Moenkhausia colletti .....

Deze vis heeft zeker geen "barbels" en lijkt voor het overige, qua lichaamsbouw en kleurpatroon, totaal niet op Puntius titteya.
 
Vooral op de tweede foto is te zien dat deze vis geen vetvin heeft. Daardoor vallen de zwarte neon en Moenkhausia colletti automatisch af.
Mij lijkt het een hasemania nana.
Mocht de vis toch een vetvin hebben die op foto's niet goed te zien is, denk ik dat het een Hemigrammus soort is, waarschijnlijk H. ocellifer.
 
Ik zou zeggen een Hasemania nana. Vooral die witte punten van de finnen zijn precies op de juiste plekken.
 
This small fish reaches up to 3 cm (1.2 in) in standard length.[1] The males have a copper color, the females are more pale and silvery. Both have white tips on the fins, hence the name. They differ from most other tetras by lacking a small second dorsal (adipose) fin. Silvertip tetras have a black area at the base of their caudal fin.

Bron: Wikipedia. Maar is ook te vinden bij notes op seriously fish.
 
100% zeker een Koperzalm. Een niet zo heel fraai exemplaar. Dit komt omdat kwekers steeds meer naar aantallen kijken, en steeds minder naar kwaliteit.
 
100% zeker een Koperzalm. Een niet zo heel fraai exemplaar. Dit komt omdat kwekers steeds meer naar aantallen kijken, en steeds minder naar kwaliteit.
Ben ik het 100% mee eens. Hij is wat hoog voor een koperzalm maar het is er zeker eentje.
 
Ik blijf het gezien de (hoge / ruitvormige) lichaamsbouw van deze vis toch èrg moeilijk vinden er een koperzalm in te zien.
Maar er is inderdaad duidelijk geen vetvin, dus mijn M. colletti is het sowieso niet.
 
Wellicht kunnen we het aan het gedrag afleiden dan. Zodra je er voer in gooit veranderd dit visje dan in een hongerige piranha die al zeker 3 maanden geen voer heeft gezien? :)
 

Terug
Bovenaan