Wat is er nieuw

wegwerken filtertechniek

roberto1983

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2020
Leeftijd
41
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een manier om een doorn uit mijn oog wat weg te moffelen, namelijk een deel van de techniek in ons doorkijkaquarium.

Situatie/ergernis;

20230803_180328.jpg

Het snoer hangt wel heel obvious los maar dat komt omdat ik de inkbird + sensoren nog ga vervangen, het gaat me meer om de algehele aanwezigheid van alle techniek
in dat hoekje.

20230803_180356.jpg

Er dient rekening gehouden te worden dat ik geen loodgieter ben haha, en het dus niet al te ingewikkeld moet worden. Ik zat te zoeken naar een doorzichtig ipv zwart opzetstuk
voor de inlaat van de oase biomaster 850 maar kon er geen vinden. Ik ga iig de slangen omruilen van donkerbruin naar niet doorzichtig grijs, dat scheelt denk ik al iets. Ook wordt
de zwarte zuignap vervangen voor een volledig doorzichtige. Verder zat ik te kijken naar iets als

1691079010896.png

(https://www.azaqua.nl/inflow-outflo...VF8PMmzwbHkD2Fnr7qdDSPAAApjzMgLQaAk8PEALw_wcB)

Maar de pijpen zijn niet zo lang dat ze de hele hoogte van het aquarium afleggen, waardoor de koppeling met de slang halverwege het aquarium komt en dat lijkt me ook vreemd ogen.
Glaswerk ook naar gekeken maar lijkt me erg gepriegel en vervelend in onderhoud. Wie heeft hier een leuk idee/oplossing voor die ik over het hoofd zie?

Transparante buis. Die overigens wel kunnen vervuilen maar zijn gemakkelijk weer te reinigen. Overigens die vervuiling oogt dan wel "natuurlijk". Zelf heb ik op deze manier gewerkt. Spraybuis e.d.

https://www.pvchoogeveen.nl/c/transparante-heldere-buizen/

thnx! Heb je misschien een fotootje van hoe het er bij jou uitziet? Op zich vind ik het niet erg om er wat onderhoud aan te hebben, alleen de slangen zijn wat lastig gezien daar water
in blijft staan bij ontkoppelen filter. De uitgang van aquariumkast naar buiten is ook erg krap doordat onze bank er tegenaan staat.

Weet iemand toevallig of er een (kant en klaar) merk is waarvan de inlaat doorzichtig is ipv zwart?
Idealiter iets dat hierop geschoven kan worden zoals dat nu ook het geval is;

1691081343599.png

Mijn bak was geen doorkijkbak maar de transparante buis is dacht ik hier wel goed zichtbaar.

Bekijk bijlage 363685Bekijk bijlage 363686Bekijk bijlage 363687Bekijk bijlage 363688

Netjes weggewerkt zo! Weet alleen niet of het voor mij ook zou werken, gezien mijn grootste probleem ligt bij het gedeelte buiten de bak, maar ga er eens naar kijken ✌🏼
Gewoon bioloog er onder

De oplossing voor elk probleem 😁 past alleen niet in de kast eronder 🙈

Ik heb ook een doorkijkbak. Ik heb de techniek aan de kopse kant die tegen de muur staat weggewerkt. Het aquarium staat een stukje van de muur af voor de ruimte van de apparatuur. De kopse kant van het aquarium is zwart geverfd.

Ik heb ook een doorkijkbak. Ik heb de techniek aan de kopse kant die tegen de muur staat weggewerkt. Het aquarium staat een stukje van de muur af voor de ruimte van de apparatuur. De kopse kant van het aquarium is zwart geverfd.

Zou je daar s een fotootje van willen delen? Ik heb er externe 2 filters op staan vanwege het aantal liters maar ik krijg onmogelijk alles aan 1 kant geplaatst ivm lompe slangen van de fluval fx6, krijg nu de klep aan die kant al niet helemaal dicht 🙈

Had je een interne pomp met spraybar? Of zie ik dat verkeerd?
Nee, ik had een extern filter. Van daaruit naar een reactor en vervolgens naar de spraybar. Maar ik begrijp de verwarring. Het interne, eigenlijk lege, filterhuis heb ik laten zitten en gebruikte ik soms als extra voorfilter. Bovendien zat daar de heater nog in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan