Apua favour
Well-known member
Hallo,
Zojuist heb ik een aquael max 2000 gehaald, om mijn eheim prof 3 te vervangen.
De eheim is al vrij oud en doet zo'n 400L per uur, 2 mandjes inhoud.
Deze aquael doet 2000L per uur en 5 mandjes inhoud, past dus beter bij mijn 350L aqiarium.
Nu heb ik extra van de aquael uitstroom buisjes gekocht, waarvan ik een spraybar heb gemaakt van 1,20m ongeveer, over de achterwand van 1,50cm
Ik heb zojuist alles omgebouwd, maar nu komt er nauwelijks water uit de spraybar.
Als ik m loskoppel komt er wel aardig water uit, maar met de spraybar dus vrij weinig.
Is de lengte een probleem? Diameter spraybar is ongeveer 1,8cm, gaatjes 4mm.
Het zijn 17 koppelstukjes, 4 gaatjes per stuk dus 68 gaatjes totaal.
Of heb ik wellicht de mandjes te vol gedaan? Onderste mandje onderop grof, daarna medium en daarna fijn filterschuim. Volgende mandje onderin laagje filterwatten en opgevuld met siporax.
Dan nog 2 mandjes siporax
Bovenste mandje zit het Filter materiaal in van mijn vorige filter:
Grof en medium filterschuim opgevuld met siporax. (Allemaal tot de nok opgevuld)
Ik kan natuurlijk de spraybar over de diepte doen, dus 50 cm spraybar en dan de totale lengte van de bak. Ik heb alleen dan een probleem met de circulatie aangezien de inlaat alleen in de andere hoek als de uitlaat kan, ze kunnen niet naast elkaar.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën!
Zojuist heb ik een aquael max 2000 gehaald, om mijn eheim prof 3 te vervangen.
De eheim is al vrij oud en doet zo'n 400L per uur, 2 mandjes inhoud.
Deze aquael doet 2000L per uur en 5 mandjes inhoud, past dus beter bij mijn 350L aqiarium.
Nu heb ik extra van de aquael uitstroom buisjes gekocht, waarvan ik een spraybar heb gemaakt van 1,20m ongeveer, over de achterwand van 1,50cm
Ik heb zojuist alles omgebouwd, maar nu komt er nauwelijks water uit de spraybar.
Als ik m loskoppel komt er wel aardig water uit, maar met de spraybar dus vrij weinig.
Is de lengte een probleem? Diameter spraybar is ongeveer 1,8cm, gaatjes 4mm.
Het zijn 17 koppelstukjes, 4 gaatjes per stuk dus 68 gaatjes totaal.
Of heb ik wellicht de mandjes te vol gedaan? Onderste mandje onderop grof, daarna medium en daarna fijn filterschuim. Volgende mandje onderin laagje filterwatten en opgevuld met siporax.
Dan nog 2 mandjes siporax
Bovenste mandje zit het Filter materiaal in van mijn vorige filter:
Grof en medium filterschuim opgevuld met siporax. (Allemaal tot de nok opgevuld)
Ik kan natuurlijk de spraybar over de diepte doen, dus 50 cm spraybar en dan de totale lengte van de bak. Ik heb alleen dan een probleem met de circulatie aangezien de inlaat alleen in de andere hoek als de uitlaat kan, ze kunnen niet naast elkaar.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën!
Laatst bewerkt: