Wat is er nieuw

Wek visje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter TwinkelTwarkel
  • Startdatum Startdatum
T

TwinkelTwarkel

Guest
Weet iemand welk 'visje' dit is?

WhatsApp Image 2017-01-12 at 16.22.29.jpeg

Het lijkt mij meer op een waterjuffer larve, hoe groot is deze?

Het lijkt mij meer op een larf, hoe groot is deze?
Hij is niet zo groot, maar ik denk ook dat het een jonkie is. 🙂 Ik gok dat hij een centimeter of drie is.
Ik zal eens pogen een foto van de volwassen versie te maken.

De volwassen versie. 🙂

WhatsApp Image 2017-01-13 at 09.09.14.jpeg

Het lijkt mij iets van een otocinclus soortje maar dat is een gok van mij, mogelijk dat andere dit beter weten.

Is het geen jong van een Stiphodon? Die laatste foto lijkt mij een Stiphodon?

Ik wilde net zeggen, lijkt mij een jonge rhinogobius. Stiphodons heb ik nog nooit zo'n bruine onderkleur gezien bij jonkies, en die tweede foto is op zeker van een Rhinogobius duospilus.

klopt denk ik wat je schrijft.

Hij lijkt inderdaad wel op een rhinogobius, ik heb het even opgezocht. Hij heeft wel een stuk minder kleur dan de foto's op internet, maar dat maakt denk ik niet echt uit?

Rhinogobius duospilus is sowieso niet heel kleurrijk. Maar hun leuke gedrag (het maken van holletjes onder stenen, en het opzetten van de keel van mannetjes tegenover elkaar) maakt naar mijn mening veel goed. Hoeveel heb je er totaal in je bak zitten, en wat zit er verder bij? Hoe groot is de bak?

Klopt, een Rhinogobius. Je geeft aan dat hij/zij nog erg jong is, waarschijnlijk komt het daardoor dat hij nog weinig kleur heeft. Vrouwtjes zijn meestal ook minder kleurrijk dan mannen.

Wel heel erg mager... Of het vrouw of mannetje is zie je aan de rugvin, lijkt me een vrouwtje.

Edit: is trouwens een Rhinogobius Duospilus (Wui)

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan