Wat is er nieuw

Wel of geen siamese

• Onderwerp starter Onderwerp starter Harry dusseljee
  • Startdatum Startdatum
H

Harry dusseljee

Guest
Hoi ik heb poosje geleden 4 siamese algen eters gekocht vond ze mooi maar nu ze groeien zie ik een verschil 1 is zilver met met meer blok active streep tot achter en een zuigmond en 3 die hebben een rechte zwarte streep Door tot einde en die hebben geen zuigmond en in een andere bak heb ik 1 oranje helemaal met zuig mond klopt dit of heb ik andere vissen heb ze niet allemaal op de foto gekregen vooral die met zuigmond d niet

20161110_101721.jpg

20161110_101626.jpg

20161110_101731.jpg

Die streep is een Siamese, die gele zeker niet.
Wordt vaak verkocht als siamees, maar is zelfs niet van die familie. Hij is dominant tegenover soortgenoten en graaft kuilen in de bodem.
Is ook gekend om aan de slijmvliezen van rustige vissen te hangen zoals discussen.

Die met streep en zuigmand zijn de 'flying fox'. Beetje hetzelfde gedrag als die gele.
Een echte siamese algeneter heeft GEEN zuigmond en loopt de streep helemaal door in de staart.

MvC4uoRJW9RAJuFovguDOSRabVJeUUjp.jpeg

Verder wel een goeie algeneter, maar toch wat om rekening mee te houden. De echte siamese algeneter is véél vreedzamer en doet niemand wat aan. Hij leeft ook goed in school. Ikzelf heb er drie zitten. 🙂

edit: nog een opvallen punt: Een siamese algeneter zwemt bijna constant en ligt amper op de bodem.

Die 3 met streep en zonder zuigmond gaan gewoon lekker de plantjes af en zo en doen niemand wat en die andere met zuig mond en meer bokkige streep lijkt op die oranje en die is veel drukker enige idee wat voor 1 dat moet zijn of die oranje?

Die 3 met streep en zonder zuigmond gaan gewoon lekker de plantjes af en zo en doen niemand wat en die andere met zuig mond en meer bokkige streep lijkt op die oranje en die is veel drukker enige idee wat voor 1 dat moet zijn of die oranje?

Die gele van je is een variatie van die rechtsboven. Chinese algen eter(CAE)
Deze met de blokkerige streep is waarschijnlijk de flying fox(rechtsonder). Beide hebben een beetje hetzelfde gedrag en is idd heel anders dan de siamese algeneter. En het probleem is dat de vergissing alom verspreid is. Staat zelfs zo in sommige boeken!

Link op de berg zit ie en de rest ligt indd nooit stil die zwemmen nonstop rond

20161107_154904.jpg

Flying fox:
epalzeorhynchus_kallopterus.bmp

Chinese algeneter:
DVSbZESJFD1nID-icLlfgib6X1Nrkr-l.jpeg

De enige echte:
siamese-algae-eater-lg.jpg

Als je beetje inzoomt zie je de andere 3 duidelijk

20161106_102516.jpg

is idd geen siamese algeneter. Op zich niet verkeerd, maar geen siamese.

Dus die oranje is een Chinees heb 1 keer 1 gehad en die werd groot te groot voor een 60 bak

Thx voor de hulp

Flying Fox als in Epalzeorhynchos kalopterum heeft géén zuigmond zoals de Gyrinocheilus en het gedrag is ook anders.

Wel een volle bak hoor met een grote verzameling vissen zo te zien.

Klopt hoorde ik ook al haha totaal 52 vissen

Kreeg al advies op topic zwaarddrager beetje te gaan kijken en suggesties wat ik kan doen terwijl ik het zelf wel mee vond vallen maar ben beginner en heb een oud aquarium over genomen die veel werk nodig had en daar zaten de helft van de vissen al. Bij

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan