Wat is er nieuw

Wel of geen zuurstof toevoegen

crossfittom

Member
Lid geworden
24 oktober 2022
Leeftijd
40
Bij mij thuis kan het erg warm worden binnen, en daarmee ook het aquarium. Ik vrees dat die hitte een aquarium veroorzaakte met een te laag zuurstofgehalte. Is het nuttig om een pompje voor de zuurstof aan te sluiten? En zijn er pompjes die vrijwel geen geluid maken? Ik heb een juwek vision 120

Kwaad zal het niet kunnen maar hoe warm wordt de bak dan?

Tijdens de hitte boven de 30 graden...

Is een cooler geen idee dan?

• Leuk
Waarderingen: Drup
Ik zou voor kleine ventilatoren gaan. krijg je de temperatuur wel een paar graden mee omlaag.
Een zuurstofpomp drijft het CO2 uit je bak, hetgeen niet bevorderlijk is voor je planten. En ze maken behoorlijk geluid idd.

Een zuurstofpomp drijft het CO2 uit je bak, hetgeen niet bevorderlijk is voor je planten.
Dat is gedeeltelijk waar: als er nml. geen extra CO2 dmv drukflessen word toegevoegd is dat niet relevant want we hebben te maken met het natuurlijk evenwicht (equilibrium)

Wat voor vissen heb je in je bak? Want sommige (veel) soorten kunnen niet tegen hogere temperaturen en dan is het belangrijker om die temperatuur omlaag te brengen.

Bij mij thuis kan het erg warm worden binnen, en daarmee ook het aquarium. Ik vrees dat die hitte een aquarium veroorzaakte met een te laag zuurstofgehalte. Is het nuttig om een pompje voor de zuurstof aan te sluiten? En zijn er pompjes die vrijwel geen geluid maken? Ik heb een juwek vision 120
Waarom denk je dit? In een aquarium waarin planten staan en een passende hoeveelheid vissen zal er geen zuurstof tekort zijn. Ook al door uitwisseling met de bovenlaag. Koelen kan wel nodig en nuttig zijn. Dit kan met ventilators bijvoorbeeld.

Ik had dwergchicliden, maar die hebben helaas tijdens de hittegolf het loodje gelegd. Ik voeg trouwens ook CO2 toe...

Belangrijker dus om volgende keer ventilatoren te plaatsen? Heb al mijn bak open gezeg zodat de warmte weg kan.

Belangrijker dus om volgende keer ventilatoren te plaatsen? Heb al mijn bak open gezeg zodat de warmte weg kan.
Normaal gesproken zou er bij 30° geen probleem mogen zijn, met de kanttekening dat dit wel soort afhankelijk kan zijn. Mogelijk verhoudingsgewijs met betrekking tot de bezetting te weinig planten en/of oppervlaktebeweging?

Je kunt in elk geval zorgen dat het oppervlak lichtjes golft, dit vergroot het oppervlak van het water en is goed voor de gasuitwisseling.

Welke dwergcichliden had je?

Met ventilators kun je de temperatuur wel zo'n 2-4 graden omlaag brengen. Hangt een beetje af van hoe krachtig de ventilatoren zijn (of hoeveel je er hebt draaien).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan