Wel of niet.

  • Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum

S

Sharon_xx

Guest
Ik vroeg me af of ik in mijn aquarium een paar garnalen kan doen.. ?
 
Kun je effe een grof beeld schetsen van je aquarium?
Grootte.. bewoners?
 
Het is een 60 liter aquarium.
De bewoners zijn : Twee dwergounamie's , 4 neon tetra's en een algeneter. Maar die zit er niet lang meer in , omdat die te groot word voor mijn aquarium. Helaas moest ik gisteren een tetra door het toilet spoelen , doe vocht met een andere tetra en was blijkbaar erg zwak , in vergelijking met de andere.
 
Ik zou eerder denken aan het uitbreiden van de neon's.. tis toch een scholenvisje, en 4 is te weinig.
 
Ja klopt , dat was ik ook wel van plan hoor maar ik kreeg die 5 voor mijn verjaardag. Ga nog uitbreiden in de neons hoor.. :)

Maar zat te denken om misschien ook een groepje garnalen er in te doen als dat zou kunnen ?
 
Garnaaltjes kunnen prima, er zouden misschien wel af en toe wat jonge garnaaltjes opgegeten worden, maar ze kweken snel genoeg (als ze zich een beetje kunnen verstoppen).
 
Oke dankjewel , Ik heb mos en planten en houd en een mosbol die ik open kan maken waar ze in kunnen.. En ga er natuurlijk ook nog wat bij kopen waar ze zich kunnen verstoppen..

Iemand nog tips voor leuke garnalen ??
 
Ik zelf vind de crystal red heel mooi
 
De rode Sakura is ook mooi als die goed gedekt is en vrij gemakkelijk om te houden hoor.
Kijk eens voor ideeen op Rendoshrimps.
Die versturen ze ook en erg netjes hoor.
 
Die zijn inderdaad erg mooi. Ik heb nooit zo'n goed gevoel bij dieren op te laten sturen. Maar als het netjes gaat wil ik het best wel eens proberen..
 
Je zou ook Japonica's kunnen nemen...die jongen wel niet in zoetwater...maar zijn wel een stukje groter dan de "gewone" garnalen...en het zijn algetende...dus altijd goed voor je bakkie...stuk of 5 a 6 zou prima zijn..(denk ik) :)
 
Ik zou gewoon met vuurgarnalen beginnen of een variant daarop bijv. de blue fairy of citroengarnaal. Deze kweken gemakkelijk en stellen geen hoge eisen. Ik zou dan beginnen met een stuk of 10/20.
 
Juist omdat er ook al vissen in zitten zou ik toch beginnen met minimaal 20 stuks.

~ Ivo
 
Is dat niet te veel in mijn bak ??
 
ze zijn erg klein en kruipen overal tussen. meestal zie je dus maar een gedeelte.
 
Oke dankje jullie wel , vind het leuk om ook wat kleine beestjes in mijn bak te hebben behalve gounamies.
 

Terug
Bovenaan