Wat is er nieuw

Welk algje is dit?

Miro

Well-known member
Lid geworden
14 november 2019
Berichten
575
Leeftijd
35
Locatie
Woerden
Hoi!
In de diepe spleten van het kienhout groeit sinds een paar maanden dit spul. Het lijkt alg. Op foto 1 zie je het onder water, op foto 2 boven water. Het is grijs en pluizig, niet sterk maar ook niet zo slap als schimmel. Ik kan het er redelijk in 1 geheel uittrekken.
Al mijn waterwaardes staan in de link in mn onderschrift. Tevens geef ik dagelijks de lage dosis easy carbo.
Weet iemand welk type alg dit is?

WhatsApp Image 2021-08-13 at 19.35.55 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-08-13 at 19.35.55.jpeg
 
Lijkt me ook eerder een schimmel dan alg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Klinkt als een logische verklaring. Thanks allen.
 
Het kan zijn dat er in die diepe spleet een garnaal ligt te vergaan, maar iig niet in het plukje op de foto. Ook omdat ik al een 3 x achter elkaar 1 zo'n pluk per week eruit haal. Dus hetgeen dat schimmelt zit dieper in die spleet (kan het niet zien). Op een gegeven moment zal het wel verteerd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Het spul blijft terugkomen. Raar, want een dode garnaal of vis zou toch op een gegeven moment 'op' moeten zijn. Het zit, behalve in die spleet in het hout, ook op en rond een bucacephalandra plantje (alleen die, niet op anderen.)
 
Dat lijkt me ook Miro en wat er dan op die plek uitkomt snap ik ook niet. Heb je een foto van die plek bij het plantje?
 
Net gemaakt, het spiegelt wel wat. Je kijkt naar 1 stuk hout met meerdere omhoogstaande punten. Direct achter het javamos zit de diepe spleet waarin het spul groeit.
De bucacephalandra zit centraal bovenin op de foto op het hout gelijmd.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-09-11 at 18.45.41.jpeg
    WhatsApp Image 2021-09-11 at 18.45.41.jpeg
    97.6 KB · Weergaven: 93
Inderdaad lastig te zien maar het lijkt me toch iets van een schimmel wat uit het hout komt.
 
Thanks
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Thijs.ariens: Truste!
      Terug
      Bovenaan