Wat is er nieuw

Welk aquarium is geschikt voor garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aurora
  • Startdatum Startdatum
A

Aurora

Guest
Ik sta op het punt om een nieuw bakje voor mijn vuurgarnalen te kopen. Ik heb een oud 50cm bakje staan bij mijn ouders thuis(nooit van gekomen om mee te verhuizen) waar zeker een jaar niks aan gedaan is. Staat zonder filter, verwarming of voeding. De garnalen blijven maar door kweken en ik heb een half jaar geleden een poging gedaan om ze in mijn 120cm bak te introduceren. Helaas vonden mijn laetacara dorsigera's ze als een lekker snackje en dat vond ik toch een beetje zonde.

Nu is het moment aangebroken dat ik een klein bakje in mijn eigen huis wil inrichten voor garnaaltjes. Ik vind een bakje zoals de superfish home 25 heel mooi maar is dit ook geschikt voor garnalen? Moet het filter er dan uit of kunnen de garnalen hier niet is? Is de 25 groot genoeg of moet ik eigenlijk voor de 40 gaan?

Ander puntje is dat ik ook twee katten heb die regelmatig veel te ge�nteresseerd zijn in mijn grote bak. Ik wil dus wel een bak met een dekplaat. Maar zit zo'n dekplaat bij zo'n superfish bakje of kan je dat ergens laten maken?

garnalen zijn te houden vanaf minimaal 10 liter bakken, natuurlijk zul je de populatie wel moeten aanpassen op de liter inhoud.
hoe groter de bak, hoe meer garnalen!

als er grote openingen in het filter zitten zou ik er een (uitgekookte)panty kous omheen doen

superfish bakjes heb je 2ehands al voor 10 euro

ik heb er zelfs nog een te koop, maar dat is in Tilburg 😛

ik zou zelf voor de 40 gaan!

dekplaat kan je zo kopen/maken bij de bouwmarkt, gewoon een stukje plexiglas halen

succes!
:z

Het zal inderdaad zo'n superfish home worden. Door je opmerking over de 40 ga ik wel weer extra twijfelen over de maat. Het bakje komt op de eettafel te staan dus ik wil hem ook weer niet te groot hebben. Maar zoals in deze hobby is een groter aquarium eigenlijk altijd beter.
Ik zag dat de 25 met een dekplaatje geleverd wordt maar ik kan niet vinden of dat bij de 40 ook zo is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan