Welk aquarium?


Doootje

Active member
Lid geworden
26 september 2021
Berichten
34
Leeftijd
27
Ik ben eruit. Er gaat een aquarium van rond de 60 cm komen. Nu alleen nog de vraag, welke? Ik zat eerst te twijfelen tussen een Dennerle en een Superfish 70. Ik wil voor het eerste bakkie toch voor een gesloten aquarium gaan, de Dennerle valt dus af. Dan zou je denken, dan wordt het dus de Superfish 70, maar ik twijfel toch wat. Met name door de spullen die hier automatisch bij zitten en waar ik geen belang bij heb. Wat zijn jullie ervaringen met de Superfish 70 in het algemeen en hebben jullie tips voor vergelijkbare bakjes? Wat mij aanspreekt aan deze is de hoogte. Ik wil liever geen bak van 30cm hoog, omdat ik het mooi vind om wat verschillende lagen te creëren.

EDIT: Ik heb ook naar de Juwel Primo gekeken, maar deze valt af door het ingebouwde filter.
 
Waarom geen aquarium op maat laten maken? kost niks extra en kan je zelf naar believen eraan toevoegen wat je wil, en dan neem je een glasplaat als afdekplaat en gebruik je opzetverlichting van wish.com
Wij hebben goede ervaringen met Van Wolferen aquariumbouw https://www.aquariavanwolferen.nl/#
Foto is onze uitzwemstelling met opzetverlichting gekocht bij de chinees de bakken op de foto komen bij Van Wolferen vandaan
 

Bijlagen

  • bak3en6-vissenkamer-mei2019.jpg
    bak3en6-vissenkamer-mei2019.jpg
    547.7 KB · Weergaven: 105
Bedankt voor het meedenken!
Voor een eerste bakje sinds tijden lijkt op maat gemaakt mij een beetje te. Zoveel wensen heb ik verder ook niet haha. Daarnaast valt iets met een afdekplaat af. Als dat geen probleem was geweest had ik namelijk wel de Dennerle genomen.
Mooi stelling en bakken trouwens!
 
Wat ik afgelopen week voor het eerst gezien heb en erg mooi is, is de Oase Scaperline.
Deze is te koop met of zonder meubel en in de maten 60, 90 en 100cm.
Rimless, optic white en verstek geslepen voor een scherpe prijs.
 
Zien er strak uit! Maar vallen helaas ook af omdat het open bakken zijn. Ik wil graag een cpo-kreeftje en ga die gok niet wagen.
 
Laatst bewerkt:
Fijne prijs! En met 4 cm inderdaad hoger dan 30, maar nog iets hoger zou fijn zijn. Zeg minimaal 40.. Of ben ik dan te kieskeurig 🙈
 
Dit is die ik in de OP ook benoemde. Had niet mijn voorkeur ivm het ingebouwde filter, maar nu ik zelf ook nog wat aan het rond kijken ben wat ik toch wat enthousiaster. Het filter zou ik er dan wel uit slopen, maar wat ik lees is dit niet al te moeilijk. De prijs is nu natuurlijk mooi meegenomen en de 3cm korter moet ik dan ook maar voor lief nemen. (Al baal ik daar nog wel wat van).

Over de verlichting in de Superfish 70 lees ik niet veel soeps. Dat in combinatie met de overbodige spullen die erbij geleverd worden maken hem steeds onaantrekkelijker.

EDIT:
De Lido 120 heb ik gehad, maar is in mijn herinnering behoorlijk diep. Daar heb ik nu de ruimte niet voor. (+ die heeft ook een ingebouwd filter).
 
Juwel Lido is een ander type als de Primo hoor. Ze staan ook wel op Marktplaats te koop overigens. Kun je soms ook geluk mee hebben. En die filters snijdt je er inderdaad zo uit Als je zou willen.
 
Zien er strak uit! Maar vallen helaas ook af omdat het open bakken zijn. Ik wil graag een cpo-kreeftje en ga die gok niet wagen.
Hier alleen maar open bakken en 1 bak met cpo's en andere bakken met garnalen en die kruipen er geen van allen uit, het zijn vaak ook veel nagepraatverhalen dan dat mensen zelf de ervaring hebben dat dieren eruit kruipen want dat doen die dieren alleen als de omstandigheden verkeerd zijn
 
Juwel Lido is een ander type als de Primo hoor. Ze staan ook wel op Marktplaats te koop overigens. Kun je soms ook geluk mee hebben. En die filters snijdt je er inderdaad zo uit Als je zou willen.
Weet ik! Het eerste gedeelte van mijn post was een reactie op de post boven jou. Het stukje onder ‘edit’ gaat over de Lido, namelijk dat ik hem te diep vindt en hij ook een ingebouwd filter heeft. Al is dat laatste dus op te lossen :)
 
Tja, het leven is vol compromissen. Zo ook met aquaria, je wil dieper dan 30… maar de Lido is weer te diep…
weet niet wat daar nog tussen zal zitten, behalve dan bakken op maat gemaakt.
 
Hier alleen maar open bakken en 1 bak met cpo's en andere bakken met garnalen en die kruipen er geen van allen uit, het zijn vaak ook veel nagepraatverhalen dan dat mensen zelf de ervaring hebben dat dieren eruit kruipen want dat doen die dieren alleen als de omstandigheden verkeerd zijn
Ik vind het zo lastig deze verschillende verhalen.. Ik denk dat ik wel echt voor een gesloten aquarium ga. De Dennerles vind ik ontzettend mooi, maar zo een kan er altijd nog als tweede bakje bij over een tijdje 🙈

Ik zie net trouwens dat de Juwel Primo er in zowel de 60 als 70 variant is. De 70 heeft wel een hoogte die meer is wat ik in gedachten had, dus dat is top.
 
Tja, het leven is vol compromissen. Zo ook met aquaria, je wil dieper dan 30… maar de Lido is weer te diep…
weet niet wat daar nog tussen zal zitten, behalve dan bakken op maat gemaakt.
Volgens mij is er een beetje sprake van miscommunicatie. Met diepte bedoel ik het bodemovervlak en met hoogte de hoogte van de bak. Ik wil dus graag een hoge bak (voor het werken met lagen), maar geen relatief diepe bak (dus bodemoppervlak).
 
De knoop is doorgehakt en het aquarium is al besteld! Het is de Juwel Primo 70 geworden. Direct een Aquarel Turbo 500 filter mee besteld. Morgen richting de Hornbach om wat voor de bodem te halen en misschien wat hout als er iets moois bij zit en dan wordt overmorgen het aquarium bezorgd 😊

(Nu nog bedenken waar ik hem op ga zetten..)
 
Wat denken jullie, zal dit kastje het aquarium houden? Het bovenblad lijkt op de zijkanten te rusten, dat lijkt mij positief. En ze adverteren dat het ook als bankje gebruikt kan worden, dus enig gewicht moet het kunnen houden lijkt mij..
 

Bijlagen

  • 5871CC42-F4B8-47AA-A977-E45918C10C55.png
    5871CC42-F4B8-47AA-A977-E45918C10C55.png
    1.8 MB · Weergaven: 85
Je hebt geen enkele steun in het midden of de voorkant, en ik vermoed dat de achterkant zo'n gespijkerde hardboard plaat zal zijn.
Ik zou het er, zonder versteviging, niet op wagen.
 

Terug
Bovenaan