Wat is er nieuw

Welk extern filter voor 110 liter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
R

Rohol

Guest
Zoals de titel al voorspelt, ik ben op zoek naar een extern filter voor mijn Juwel aquarium. Het interne filter is namelijk erg groot en het zwarte vlak begint me nu te irriteren. Ik wil een niet te duur filter aanschaffen, zo'n 50 euro. De Eheim 2211 valt hier precies onder, maar ik lees dat deze waarschijnlijk niet genoeg capaciteit heeft.
Welke filters raden jullie mij aan? En niet geheel onbelangrijk, welk filtermateriaal? Mijn vissen en plantenbestand kunnen jullie vinden in mijn topic over mijn aquarium, de link staat in mijn onderschrift.

Ik hoor het graag!

Kijk eens op Marktplaats , eheim 2224,Of Eheim Ecco .
Betaal je de helft.

2011 is nret genoeg voor 60 cm.

Ik heb 120 en ben zeer blij met mijn eheim 2224, via marktplaats gekocht. Stil en werkt als een zonnetje!

2213 kan ook voor 110L, mits normale bezetting. Makkelijk te vinden voor 30 euro of minder opMP. Kijk wel dat je de kranen erbij hebt.

Ik heb op de Rio125 ook een 2213 en dat werkt prima hoor en geeft meer dan voldoende stroming ook in je bak.

Bertus zei:
Kranen kosten zo al 10 euro p.stuk. maar ook heel.

Op de 2224 zitten ze er l op.

Wordt alleen 50 euro voor gevraagt.

Hier,15 euro.
http://link.marktplaats.nl/m834311515

Tja 15 euro Bertus?? ik weet het niet en de rubbers lekken waarschijnlijk al. Dat is wel heel goedkoop en ik ben bang misschien toch een duurkoop.
tenzij jezelf handig bent misschien de moeite waard maar dit was niks voor mij dus 😉

Ik heb inderdaad op marktplaats gekeken, maar ik zou wel graag langs willen gaan voordat ik zoiets koop. Moet eerlijk bekennen dat ik niet echt verder heb gekeken dan mijn neus lang is en zie nu wel degelijk filters in de buurt aangeboden staan. Ik heb nu gekeken voor een 2213 en een 2224, hopelijk krijg ik snel reactie!
En qua andere merken? Zoals Tetratec en JBL, heeft iemand daar ervaring mee? Of komt Eheim wel echt als beste uit de bus?

Ja ik heb de Tetratec Ex 600 en 700 gehad en vond die minder dan de Eheim. Maar dat is persoonlijk en er zijn ook wel die de tetratec goed vinden.

Ik denk wel dat het grootste deel een Eheim gebruikt en daar kun je denk ik ook gemakkelijk onderdelen bij kopen.
En ik hoorde dat ze goede service hebben al heb ik daar gelukkig nog geen ervaring mee.

jessicapilon zei:
Bertus zei:
Kranen kosten zo al 10 euro p.stuk. maar ook heel.

Op de 2224 zitten ze er l op.

Wordt alleen 50 euro voor gevraagt.

Hier,15 euro.
http://link.marktplaats.nl/m834311515

Tja 15 euro Bertus?? ik weet het niet en de rubbers lekken waarschijnlijk al. Dat is wel heel goedkoop en ik ben bang misschien toch een duurkoop.
tenzij jezelf handig bent misschien de moeite waard maar dit was niks voor mij dus 😉

Koprubber,doe je geknipt luchtslangetje op de hoeken.
Kan hij weer jaren mee.

Hoef je alleen een schaar vast te houden.
Net als die pennetjes. he.

Haha je bedoeld de pennetjes die nog in de vensterbank liggen 🙁
Jaja ik schaam me diep en neem me dagelijks voor ze te plaatsen, maar ja...... :sorry:

Maar goed ik ben bang dat er misschien meer aan zo n filter kan mankeren. dan zou ik hem niet via de post kopen en eerst willen zien want anders is het zonde geld straks.
En zo n filter in de vensterbank staat wel raar toch 😉

Joh,john. Foei. 10 minuten werk.

Had een Ecco 2226 gekocht met scheur in de bak. voor 25 euro incl .vezend.
Tubetje secondenlijm en een tyrep . gelijmd en tyrep erom. klaar, en draaien.

Heb al mijn filters ,me de post.

Weet een OLumpia Sea lion EF-750 voor je,nieuw
van 99 voor 20 euro.

Ik zou het niet aan durven, om aan mijn eerste buitenfilter gelijk te gaan klieren! Maar voor iemand met meer verstand ervan, lijkt het me zeker een koopje.
De Olumpia klinkt wel goed, is die compleet met slangen etc en zijn onderdelen daarvan makkelijk te verkrijgen?

ZAl even kijken.

Ja, is compleet.

PB.

Dankzij Bertus dus de kans om een sea-lion ef750 of een Eheim 2213 te kopen. Mijn zorg is alleen dat ik voor de sea-lion niet genoeg onderdelen kan vinden. Of heeft iemand hier tips voor?

Tja daarop gelet zou ik dus voor een Eheim gaan, maar dat is je eigen keus natuurlijk.

Ik zou ook voorstNder zijn voor eheim, al is het alleen maar om dat het bewezen degelijkheid is.
Wat ik al zei, ik heb er ook een met een bijna zelfde aquarium.
Mijn pomp koste 33'euro op marktplaats.

Rohol zei:
En qua andere merken? Zoals Tetratec en JBL, heeft iemand daar ervaring mee? Of komt Eheim wel echt als beste uit de bus?
Een JBl e701 (of het iets oudere model e700) is zeker geschikt voor een 110 liter. Prima filtertjes. Staan hier drie maal. Hoeft ook zeker niet onder te doen voor een Eheim.

Wat meer mogelijkheden dus.

~ Ivo

Zojuist een Eheim 250 plus (2213) besteld, met dubbele kranen, slangen en flitermateriaal voor 62 euro. Hopelijk komt hij morgen binnen, ben erg benieuwd!

Ik vraag mij dan alleen af hoe het gaat met mijn verwarmingselement. Momenteel zit deze in de Juwel filter, maar zijn er speciale zuignapjes te koop om mijn verwarmingstaafje op zijn plek te houden. Of zijn er andere manieren?

Zo'n houdertje met zuignappen waar je het element kan in klikken zijn gewoon los te koop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan