Wat is er nieuw

Welk filter is aan te raden.

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
60
Ik heb een JBL902 en een Multikani 800 in mijn 230 liter aquarium. Ik heb op de in-flow van die rvs filter quards, omdat ik ook wat garnalen heb. Maar die rvs filters zitten na een dag al vol rotzooi en zijn lastig eraf en er op te zetten, dus schoon te maken. Daarnaast hebben ze 0,0 biologische werking. Ik zat dus te denken om deze te vervangen door 2 van die filters als op de foto. Ik vraag me af of dit de out-flow (is bij de multi kani al niet veel) niet te veel remt? en of de buitenfilters dan nog genoeg krijgen om hun werk te doen.
Mijn bak 240 liter; 10 red cherry's, 20 neon tetra en 8 otocinclus.

Bijlagen

• dubbel-bio-sponsfilter.jpg
    dubbel-bio-sponsfilter.jpg
    53 KB · Weergaven: 89
Om wat voor rotzooi gaat het dan want je bestand is niet groot.

vind dit een van de besten spons filters je moet ze wel vaak schoon maken zodat ze optimaal werken . houd je der wel rekening me dat ze veel geluid maken ?

De sponzen van dat dubbele filter zijn helaas niet ideaal als voorfilter, want ze zijn te fijn. Dan krijg je denk ik al gauw weer met verstopping te maken. Wat opties waar je aan kunt denken:

A. Een grovere spons over de intakes doen. Hier heb je een mooie kant-en-klare optie van Tetra.

B. Voor meer biologische capaciteit een groter sponsfilter zien te vinden dat grof is.... lastig te vinden.

C. Een filtermat kopen van 10/20 ppi en zelf iets fabriceren.

D. Geen bio maar wel makkelijk: een filtermediazakje of horrengaas o.i.d. over de intake vastmaken. Of dat fijn genoeg is om babygarnalen tegen te houden, durf ik niet te zeggen, maar het meeste houdt het wel tegen.

Laatst bewerkt:
Allemaal dank voor jullie reactie. Mijn bak is nog niet zo oud, dus heb wat restjes plant enzo die tegen de buitenkant aanzitten. Ik heb ook bruinalg, maar dat gaat vanzelf weg heb ik gehoord. Mijn visbestand is nog niet zo groot omdat ik eigenlijk niet goed weet wat er bij kan. Gisteren zijn de neon tetra's erin gegaan en sindsdien heb ik geen garnaal meer gezien. Misschien toch opgevreten door de neon tetra's, die zijn wat groter dan ik ze kende van vroeger. Ze zwemmen niet in een school, dus misschien moet ik de garnalen vergeten en er een wat grotere vissen bij doen voor de stabiliteit.

Ik heb een JBL902 en een Multikani 800 in mijn 230 liter aquarium. Ik heb op de in-flow van die rvs filter quards, omdat ik ook wat garnalen heb. Maar die rvs filters zitten na een dag al vol rotzooi en zijn lastig eraf en er op te zetten, dus schoon te maken. Daarnaast hebben ze 0,0 biologische werking. Ik zat dus te denken om deze te vervangen door 2 van die filters als op de foto. Ik vraag me af of dit de out-flow (is bij de multi kani al niet veel) niet te veel remt? en of de buitenfilters dan nog genoeg krijgen om hun werk te doen.
Mijn bak 240 liter; 10 red cherry's, 20 neon tetra en 8 otocinclus.
Filteren moet je doen direct na je aanzuiging! Niet op je uitgaande buis.

Filteren moet je doen direct na je aanzuiging! Niet op je uitgaande buis.
ik weet het. Ik zoek een oplossing voor de garnalen. Zodat ze niet opgezogen worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan