Wat is er nieuw

Welk filter te kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
J

Julian D

Guest
Hallo forumleden.

Ik ben van plan om cichlides (Yellow, Labidochromis caeruleus of Pseudotropheus Saulosi of een mix tussen deze 2) in mijn juwel rekord 800 aquarium te gaan houden.

Nu werd mij aangeraden om een extra extern filter op het aquarium aan te sluiten (de eheim 2215). Maar ik vraag me nu dus af wat is de beste filter dat ik kan aanschaffen? Uiteraard wil ik zo goedkoop mogelijk maar wel het beste. Ik was naar deze aan het kijken:

http://www.ho-michielsen.nl/aquariumfil ... -2320.html

Wat raden jullie aan? Waar te halen? Welke soort?

Hoi Julian, ik heb onlangs een nieuw filter aangeschaft en ook zitten twijfelen welke ik zou nemen.
Allereerst moet je kijken naar de capaciteit van het filter ten opzichte van de inhoud van jouw aquarium.
In jouw geval heb je ongeveer 100 liter.
Het filter waar jij naar kijkt zou in theorie ruimschoots moeten voldoen, aangezien de cichlides die je zou willen van veel stroming houden.

Er zijn wel een paar punten waar ik rekening mee zou houden bij de keuze:
- kwaliteit van het merk (ik ken deze filters niet)
- beschikbaarheid onderdelen (er kan wel eens iets stuk gaan)
- beschikbaarheid filtermateriaal

Ook dingen als het werkelijke aantal liters per uur zijn natuurlijk van belang en filterinhoud, denk ook aan de geluidsproductie.
Mijn keuze is op een JBL filter gevallen en die doet het naar behoren, ze zijn goed stil en de bijgeleverde onderdelen zijn degelijk, mocht je er nog speciale filtermaterialen bij willen om bijvoorbeeld nitraat en fosfaat te verminderen zijn deze gewoon in de winkel te koop en hoef je niet moeilijk te doen met filterzakken en dergelijke.
Ook de prijzen zijn schappelijk
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompen_aquarium/buitenfilter/jbl/212392
de 701 zou bij jou ruimschoots voldoen.
ook de filters van Eheim zijn super, maar daarvan liggen de prijzen ook een stukje hoger.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Ik heb een 125 literbak en daar draait de Eheim 2213 op en die voldoet prima en zorgt voor een goede stroming.
De 2215 heb ik op de meter bak met zo n 180 liter.

Die uit de link ken ik niet en neemt nogal wat stroom. De Eheim vebruikt minder en is een goed en gerenomeerd merk.
Heel veel duurder zal de 2213 niet zijn denk ik zo.

En ik heb zelf de eheim 2224
Ben erg blij mee
Fluister stil
Mijn aquarium staat op me slaapkamer ben nog nooit wakker van geworden

Dus das ook een aanrader

Ik heb zelf ook een Jbl pomp, de e1501. De e901 heb ik ook. Althans dat is nu mijn reserve pomp en voor de e1501 had ik die aangesloten. De pompen zijn werkelijk fluisterstil. Bij zooplus zijn de jbl pompen nu niet voordelig geprijsd. Ze zijn regelmatig een stuk goedkoper daar. Eheim heb ik geen ervaring mee, maar een hoop mensen zweren erbij en dat zal ook niet voor niks zijn.

En anders ga je naar marktplaats, daar stikt het van de filters.

Trouwens,Ik ben van plan om cichlides (Yellow, Labidochromis caeruleus of Pseudotropheus Saulosi of een mix tussen deze 2) . in 80 cm????

Dat is te klein,hoor.

@bertus

Ik vertrouw tweedehands filters niet zo aangezien de kans op lekken dan groter is..

En de vissen in een 80cm aquarium verschillen de meningen over... In een aangepast aquarium met de juiste filtrering is het mogelijk.

Tja, verschil van 50-80 euro kan je nog eens een paar rubbertjes voor kopen.

Dan geen 2013 of 2213. Maar gelijk 2224 of 2226.

Ja, meningen verschillen.
Pseudotropheus saulosi - Wikipedia

nl.wikipedia.org/wiki/Pseudotropheus_saulosi

Pseudotropheus saulosi is een kleine, agressieve mbuna uit het Malawimeer. De soort komt hoofdzakelijk voor bij het Taiwanee rif nabij het eiland Likoma.

Muilbroeder. Wat gebeurt er als ze jongen hebben?

Over de eheim heb je het dan? Ben de alternatieven ook aan het bekijken.

Over de saulosi zal ik er niet teveel houden, mochten er jonkies komen dan hou ik tot een bepaald aantal de rest wordt verkocht of gehouden bij kennis/famillieleden die er plek voor hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan