Welk filter voor juwel lido 120


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ik ben aan het kijken voor een externe filter voor mijn lido 120. Nu is mijn keuze gevallen op een christalprofi 901 of de 701 begreep dat dit wel goede filters zijn???..

Nu mijn vraag welke van de 2: pompt de 901 te hard of de 701 juist te zacht of maakt het niet heel veel verschil? Hoor het graag
 
De 701 en de 901 hebben beide een vernieuwde uitvoering nl. de 702 en de 902
 
Filterkeuze hangt niet alleen af van het aquarium maar ook van wat je er in wilt stoppen, weet je dat al?
 
Voor een Lido 120 zal een E902 niet te hard gaan, zeker niet als deze wat vervuild en daardoor de stroming wat minder wordt.
maar in theorie moet een E702 de bak ook goed kunnen filteren!
 
De 701 en de 901 hebben beide een vernieuwde uitvoering nl. de 702 en de 902
Klopt, gaat meer om het idee in capiciteit
 
Filterkeuze hangt niet alleen af van het aquarium maar ook van wat je er in wilt stoppen, weet je dat al?
Staat nu een intern filter op. Gezelschapsaquarium met vooral valisneria, crypto etc. Makkelijke planten
 
Ik zou de 902 kiezen dan heb je meer filtervolume. En qua netto l/h debiet liggen ze heel dicht bij elkaar. Dat kun je lezen in de gebruikersaanwijzing.
 
Ik zou de 902 kiezen dan heb je meer filtervolume. En qua netto l/h debiet liggen ze heel dicht bij elkaar. Dat kun je lezen in de gebruikersaanwijzing.

Zou k ook voor gaan, filteren doe je veel sneller te weinig dan te veel.
 
Ik heb de 902 op mijn rio draaien. Voor de echte nanovisjes kan dit niet, veels te hard maar voor een dichte plantenbak is de 9serie prima.
 
Ok, nog even over nadenken dan. Heb er namelijk een groepje boraras urophthalmoides inzitten
 
Ik filterde mijn Lido altijd met een Ecco Pro 200, dus ik zou zelf voor de 702 gaan. Met een 902 krijg je, ben ik bang, wel heul veul stroming.
 
Ook de kleine visjes kunnen best tegen stroming, als er maar plekken zijn waar het wat minder is. Had hier juist de vissen altijd vol tegen de stroming zwemmen, had dan wel de brigittae en niet de andere
 
heb net via marktplaats een fluval 306 gekocht en dat is ook een prima ding zeg, ik vind em qua power en geluid heel erg vergelijkbaar met een jbl 7-serie maar er past 2x zoveel media in (de filterbak is veel groter)
 
mijn lido 120 heeft een jbl 9-serie met een spraybar naar de voorruit en dat werkt perfect maar het is een zeer dicht begroeide bak. ik had amber tertra's maar die trokken de stroming niet, het voedsel kwam te snel voorbij, ze zijn vervangen voor een maatje grotere vuurtetra's en die vinden het heerlijk en pikken alles op. het zal ook wel soortafhankelijk zijn.
 
mijn lido 120 heeft een jbl 9-serie met een spraybar naar de voorruit en dat werkt perfect maar het is een zeer dicht begroeide bak. ik had amber tertra's maar die trokken de stroming niet, het voedsel kwam te snel voorbij, ze zijn vervangen voor een maatje grotere vuurtetra's en die vinden het heerlijk en pikken alles op. het zal ook wel soortafhankelijk zijn.
Bedankt voor je reactie. Je bedoelt dat je dan beter voor de 701 kan gaan. Dat zou qua volume genoeg moeten zijn? Zo ziet de bak eruit
 

Bijlagen

  • 20210711_155308.jpg
    20210711_155308.jpg
    268.5 KB · Weergaven: 54
Bedankt voor jullie reacties. Alleen heb ik nog 1 vraag:

Ik ben van mp afhankelijk qua nieuwe filter, ik kan ervan uitgaan dat de 701 serie ook makkelijk mijn lido 120 kan filteren? En dan ook een redelijke stroming in de bak heb zonder gebruik van de spraybar?
 
Het is de jbl 901 filter geworden. Kon die voor een mooi prijsje overnemen en werkt perfect. Bedankt allemaal voor de reacties
 

Terug
Bovenaan