Welk filter?


P

Piet beginner

Guest
Ik ben van plan om een juwel rio 180 te kopen maar ik wil graag een extern filter erin ipv de interne maar welke en hij moet een stil zijn, hij komt waarschijnlijk naast mijn bed te staan
 
Eheim pro 3 zijn muisstil en naar mijn mening de rolls royce onder d efilters en alle onderdelen zijn los verkrijgbaar
 
Oké dankjewel maar nog ff een kort vraagje, wat denk je van de TETRA EX 800 plus
 
Dit wordt namelijk mijn eerste aquarium en ik heb er weinig ervaring mee
 
Ik heb hier een JBL701 en een Eheim professional 4+. Beiden zijn enorm stil :)
 
Ik heb hier een JBL701 en een Eheim professional 4+. Beiden zijn enorm stil :)
Oké dankjewel weet je toevallig of de JBl 702 net zo stil is of is het gewoon beter om de 701 te halen?
 
Oké dankjewel weet je toevallig of de JBl 702 net zo stil is of is het gewoon beter om de 701 te halen?
Dat weet ik niet.

Ik denk dat de JBL 701 ook niet voldoende is voor een 180 liter bak. Bij mij zit die op een 90 liter namelijk. Dus kijk daar ook even goed naar. Ik zou voor het debiet zeker voor 5x je volume gaan, dus minimaal 900L per uur rondpompen (tenzij je uitzonderingen hebt qua vissen).
Zodra er filtermateriaal in het filter zit neemt het debiet namelijk af. Op de verpakkingen/sites staat altijd het bruto debiet.
 
En wat als ik er nou een JBL 902 of 901 opzet? Is die dan net zo stil of is die minder stil
 
Ik kan je ook zeker een Oase Biomaster aanraden.
Het voor filter werk super en ook dit filter is super stil.
Dankjewel ik zal er ff naar kijken
 
Dankjewel ik zal er ff naar kijken

Ik heb hier ook de biomaster staan en inderdaad muisstil. hier ook met de ingebouwde verwarming. scheelt weer wat in je bak.

Maar misschien is het makkelijk om hier een budget neer te zetten voordat iedereen zijn eigen pomp hier gaat neerzetten.
 
Ik heb hier ook de biomaster staan en inderdaad muisstil. hier ook met de ingebouwde verwarming. scheelt weer wat in je bak.