Welk filter?


P

Piet beginner

Guest
Ik ben van plan om een juwel rio 180 te kopen maar ik wil graag een extern filter erin ipv de interne maar welke en hij moet een stil zijn, hij komt waarschijnlijk naast mijn bed te staan
 
Eheim pro 3 zijn muisstil en naar mijn mening de rolls royce onder d efilters en alle onderdelen zijn los verkrijgbaar
 
Oké dankjewel maar nog ff een kort vraagje, wat denk je van de TETRA EX 800 plus
 
Dit wordt namelijk mijn eerste aquarium en ik heb er weinig ervaring mee
 
Ik heb hier een JBL701 en een Eheim professional 4+. Beiden zijn enorm stil :)
 
Ik heb hier een JBL701 en een Eheim professional 4+. Beiden zijn enorm stil :)
Oké dankjewel weet je toevallig of de JBl 702 net zo stil is of is het gewoon beter om de 701 te halen?
 
Oké dankjewel weet je toevallig of de JBl 702 net zo stil is of is het gewoon beter om de 701 te halen?
Dat weet ik niet.

Ik denk dat de JBL 701 ook niet voldoende is voor een 180 liter bak. Bij mij zit die op een 90 liter namelijk. Dus kijk daar ook even goed naar. Ik zou voor het debiet zeker voor 5x je volume gaan, dus minimaal 900L per uur rondpompen (tenzij je uitzonderingen hebt qua vissen).
Zodra er filtermateriaal in het filter zit neemt het debiet namelijk af. Op de verpakkingen/sites staat altijd het bruto debiet.
 
En wat als ik er nou een JBL 902 of 901 opzet? Is die dan net zo stil of is die minder stil
 
Ik kan je ook zeker een Oase Biomaster aanraden.
Het voor filter werk super en ook dit filter is super stil.
Dankjewel ik zal er ff naar kijken
 
Dankjewel ik zal er ff naar kijken

Ik heb hier ook de biomaster staan en inderdaad muisstil. hier ook met de ingebouwde verwarming. scheelt weer wat in je bak.

Maar misschien is het makkelijk om hier een budget neer te zetten voordat iedereen zijn eigen pomp hier gaat neerzetten.
 
Ik heb hier ook de biomaster staan en inderdaad muisstil. hier ook met de ingebouwde verwarming. scheelt weer wat in je bak.

Maar misschien is het makkelijk om hier een budget neer te zetten voordat iedereen zijn eigen pomp hier gaat neerzetten.
Ik denk dat ik wil gaan tot de 150€
 
Ik denk dat ik wil gaan tot de 150€

Voor dat bedrag zou ik inderdaad gaan kijken op marktplaats.
Wat voor een vis zou je in de bak willen gaan doen. En ook zou ik niet compleet afgaan op de cijfers die de pomp leveranciers geven. als je voor de oase biomaster zou gaan. zou ik persoonlijk minimaal naar de 350 gaan kijken deze is 190 euro nieuw.
 
Volgens mij is zowel JBL als Eheim goed. Kijk niet alleen naar debiet maar ook naar vermogen. Ik had eerst de 902 op een 180 liter, nu de 1502.
 
En wat als ik er nou een JBL 902 of 901 opzet? Is die dan net zo stil of is die minder stil
Bij mij draait een tweedehands 902 naar alle tevredenheid en zonder geluid op een 120liter maar kan volgens mij ook prima op een niet al te wild vormgegeven 180liter.
Op.mijn slaapkamer draait een 702 en heel eerlijk gezegd is die helemaal extreem stil.
 
Volgens mij is zowel JBL als Eheim goed. Kijk niet alleen naar debiet maar ook naar vermogen. Ik had eerst de 902 op een 180 liter, nu de 1502.
Ik zou hem dus niet kunnen draaien op 1 902
 
De oase Filtosmart 200 is ook een aanrader. Je kunt alle onderdelen los verkrijgen en hij is muis stil. Gemakkelijk in gebruik en eventueel met verwarming te krijgen.

persoonlijk denk ik dat iedereen zijn eigen favoriete filter heeft en je zeker wel 10 verschillende filters zult lezen :) ;))
 
JBL Eheim Oase zijn vaak alle onderdelen gewoon los te verkrijgen enkel bij JBL als je asje stuk is dan koop de je rotor mee. asjes zijn niet los nml. maar goed heel erg veel verschil met een los asje van eheim is het ook niet.
 
Hornbach jbl e1502 voor 135 eu. En anders amazon(punt)de en anders ranzijn
 
@Piet beginner
Met 3 standaard JBL gaatjesbuizen, 16/22 heb je via de achterwand een mooie stroming, capaciteit bij een 1502e filter.

Met een 902e filter heb je met 2 x 12/16 standaard gaatjesbuizen een mooie stroming, met 3 standaard gaatjesbuizen houd je maar weinig over.

Dit is ter illustratie. Je hebt dan meer filtervolume en vermogen, capaciteit. CO2 wordt dan krachtiger verdeeld als je dat gebruikt op een soort vergelijkbare wijze die @benvo in zijn topic heeft beschreven, waarvoor dank!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal ik had nog een klein vraagje, welke verwarming raden jullie aan en waar te plaatsen, het liefst een die het goed doet natuurlijk en die niet al te veel stroom verbruikt. Alvast bedankt
 
Als je ook nog een verwarming nodig hebt zou ik zeker voor een Oase FiltoSmart of Oase BioMaster en dan de Thermo versie gaan. De verwarming zit dan in het filter. Scheelt weer ruimte in je bak.
 
Ik heb goede ervaringen met aquariumsystems. Ik heb een 200 W in dezelfde hoek als de aanvoer en terugvoer inham.
 
Ik denk dat ik wil gaan tot de 150€
Bij discuskwekerijdeijsel heb je een JBL E1502 voor €144 en dat is een koopje voor een super stil en zwaar filter. Heb deze aangeschaft en vervanden voor de duurdere oase biomaster 600 waar het voorfilter wel erg snel vervuilde.
 
Bij discuskwekerijdeijsel heb je een JBL E1502 (netto debiet 900 l/h) voor €144 en dat is een koopje voor een super stil en zwaar filter. Heb deze aangeschaft en vervangen voor de duurdere oase biomaster 600 waar het voorfilter wel erg snel vervuilde.
Bij discuskwekerijdeijsel heb je een JBL E1502 (debiet 900 l/h) voor €144 en dat is een koopje voor een super stil en zwaar filter. Heb deze aangeschaft en vervangen voor de duurdere oase biomaster 600 waar het voorfilter wel erg snel vervuilde.
 
Bij discuskwekerijdeijsel heb je een JBL E1502 voor €144 en dat is een koopje voor een super stil en zwaar filter. Heb deze aangeschaft en vervanden voor de duurdere oase biomaster 600 waar het voorfilter wel erg snel vervuilde.
Jbl e1502 Hornbach 135 euro. Amazon 138 eu.
Bij Hornbach is een actie van Eheim 2080 voor 180 euro nu. Zolang die er nog aanwezig is. Vorigeweek zag ik er nog 1 bij HB Amsterdam
 

Terug
Bovenaan