Wat is er nieuw

Welk filtersysteem best gebruiken ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ann Vandenhende
  • Startdatum Startdatum
A

Ann Vandenhende

Guest
Momenteel ben ik een Juwel Rio 450 L aan het opstarten om in de toekomst er een 3-tal discussen in te houden, aangevuld met corrydora's, enkele algeneters en een schooltje bijlzalmpjes. Momenteel draait hij enkel met de algeneters en de corrydora's, de planten en het kienhout, dit gedurende pas een 2-tal weken.
De beplanting beperkt zich vooral tot javavarens en een enkele amazoneplant.
De rest is vooral kienhout.
Momenteel filter ik op de bio binnenfilter van Juwel ongeveer 1000�1100L/u. Ik heb echter ook een externe potfilter van 450 L/u. Ik heb uitgerekend dat de watermassa in het aquarium momenteel 350 L is.
Ik vraag me nu af welk systeem van filtering ik nu het best kan gebruiken doordat de binnenfilter ongeveer 3 keer per uur de watermassa verplaatst.
Ik gebruik ook een CO2 toestel op elektriciteit voor de plantjes.
Ergens werd ik aangeraden max. 1 tot 1,5 keer/u de watermassa te filteren. Misschien beter de potfilter dan gebruiken ?
Graag meningen en goede tips.
Bedankt !
Groetjes,
Ann
 
Welkom,Ann,op het aF.

Hoe zie ik dit ???dit gedurende pas een 2-tal weken.????
Heb je de 3 weken indraai niet gehad? ivm. nitriet?

Ik zou ze voorlopig allebei laten draaien.
 
Ik zou het binnenfilter laten zitten..kun je die aanzetten als je je buitenfilter gaat cleanen (afspoelen met behoud van bacterieleven)
Zelf zou ik als buitenilter een JBL CristalProfi E1501 Greenline nemen..niet al te duur..en een goed filter tot 700 liter aquariums..(heb zelf de 901 van JBL en nog steeds dik tevreden).
Neem je in de toekomst nog wat discussen erbij? je mag er maximaal 9 in je bak hebben he 😉


Suc6 en groeten
 
Ann,3 discusvissen daar ga je niet vrolijk van worden.Ook de vissen niet,ik zou zeggen zeker 10a12 en een betere filtratie op je bak. Discus is een grote vervuiler,een extern filter is een must.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan