Welk L nr of pleco heb ik?

Soul84

Member
Lid geworden
17 juni 2012
Berichten
6
Locatie
Zuid Holland
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand hier weet welke vis dit is. Hij of zij is ondertussen al tussen de 30 en 40 cm in.

E67BB047-5FFC-4310-A229-D1D4F0C3FE47.jpeg


Uiteraard heb ik al vele topics hier bekeken en ik gok op een L001 / Pterygoplichthys joselimaianus.
Maar dat is maar een gok.

De reden dat ik het vraag is omdat hij/zij alleen (enige van de soort) in het aquarium zit. En nu ik ruimte ga maken door de goudvissen ergens anders onder te brengen ben ik benieuwd of er een soortgenoot bij kan/moet.
Ik lees namelijk veel dat ze onverdraaglijk kunnen zijn naar soortgenoten.

Tevens voor eventuele andere bijvissen, mochten die er komen, handig om te weten wat er bij zou kunnen.

Mocht iemand het willen weten het aquarium waar de vis nu in leeft is 200x60x70 cm.
En momenteel leven er 4 goudvissen en ca. 10 zebradanio’s naast de algeneter. De goudvissen gaan dus naar een ander huis.

Bedankt!
 
Mooie Gibbiceps heb je daar..
Kennis van me heeft er 11 in een 3 meter zitten. En dat gaat prima.

11 zou ik persoonlijk niet doen, maar een aantal erbij zetten moet geen probleem zijn. Zolang je, je filtratie onder controle kunt houden.
Zou ze dan alleen wel niet te klein nemen. Maar grotere Gibbiceps zijn bijna altijd wel (gratis) te vinden
 
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik zeker mee uit de voeten :thumbs:
Het was een opvang vis van iemand waar hij/zij te groot werd voor het aquarium. Nu wordt ie bij ons de hoofdbewoner :cooll:
 
Terug
Bovenaan