Wat is er nieuw

Welk L-nummer bedoel ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Angelawiersma17
  • Startdatum Startdatum
A

Angelawiersma17

Guest
Hey hoi allemaal!

Ik meende ooit een keer een L-nummer te hebben gezien die diepzwart was met mooie ronde witte stippen.

Nu begreep ik dat hier meerdere soorten van waren, ik ben op zoek naar een klein blijvende soort die in een gezelschapsbak kan van 110 cm.

Welke zou dit kunnen zijn? 😀

Wauw, in 1 keer. TOP!!!

Even op gezocht,voor je.

Die is niet echt klein blijvend vind ik, 25cm kan die worden. Ik denk dat je de L201 bedoeld, deze is wel echt klein blijvend.

120mm (4.7") SL. Find near, nearer or same sized spp.

Lasiancistrus sp. (L033) , 1989
Common Name(s) L033
Type Locality Brazil: Rio Araguaia, Par� State

Bertus zei:
120mm (4.7") SL. Find near, nearer or same sized spp.

Lasiancistrus sp. (L033) , 1989
Common Name(s) L033
Type Locality Brazil: Rio Araguaia, Par� State

Eerder zei je de LDA-033, de L033 is een andere vis welke volgens mij ook niet echt te verkrijgen is.

Je hebt gelijk. L 142. Bayancistrus.

We zoeken verder.

Dus als ik het goed begrijp is de lda-033 is eigenlijk de l142 en die wordt te groot en de l201 zou wel geschikt zijn?

Angelawiersma17 zei:
Dus als ik het goed begrijp is de lda-033 is eigenlijk de l142 en die wordt te groot en de l201 zou wel geschikt zijn?

De vis heeft 2 nummers gekregen, het L-nummer is gegeven door Duitse blad "DATZ" en de LDA-nummer is gegeven door het blad "Das Aquarium".

Er werden namelijk in een zeer korte tijd zoveel meervallen gevonden dat ze niet allemaal direct konden worden beschreven, hierdoor kregen ze eerst een nummer met de gedachte dat ze dan later een wetenschappelijke naam zouden krijgen. Nu wordt er echter nog steeds veel gebruik gemaakt van de nummers.

De L201 is inderdaad wel geschikt om in een aquarium van 1meter te houden.

Misschien kan de 'echte' ancistrus dolichoptrus ook?

Oei dit weet ik niet?

Ja hoor dat kan best.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan