Wat is er nieuw

Welk L-nummer heeft deze mooie meerval?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freddie1968
  • Startdatum Startdatum
F

Freddie1968

Guest
fb_picture_18-4-2014_650.jpg

387741_0_82_fb_picture_1842014_512.jpg

Ik weet het niet zeker maar denk L-75

Denk ook een L75, al zie je ze doorgaans wel met grotere stippen. Hoe is deze vis, misschien nog een jong exemplaar?

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar sinds ik het boek 'Back to nature' van Ingo Seidel heb, begin ik wel erg te twijfelen....... Dan zou het ook de L-124 kunnen zijn........

Hij/zij is ca. 18 cm en ik heb hem gekocht op 12 cm, een jaar geleden!

Freddie1968 zei:
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar sinds ik het boek 'Back to nature' van Ingo Seidel heb, begin ik wel erg te twijfelen....... Dan zou het ook de L-124 kunnen zijn........

L075 en L124 is dezelfde vis 😉 Zie http://www.planetcatfish.com/common/spe ... ies_id=195

Scientific Name: Hemiancistrus sabaji Armbruster, 2003
Common Name(s): LDA002, Para Pleco, L075, L124, L301

Al die verschillende nummers voor dezelfde vis is om het makkelijk te maken! 😉
Had gelezen dat het iets te maken had met de verschillende gebieden waar deze vis leeft en per gebied ietsje van uiterlijk kan afwijken oid.

Bedoel je John dat de ene L op de ene plek voorkomt en de andere L op de andere plek?
Bij mijn weten zijn dubbele of driedubbele nummers ontstaan op momenten dat men op basis van patronen dacht dat het om andere soorten ging, maar bleek later van de ene gewoon de jongere versie was van de andere.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Bedoel je John dat de ene L op de ene plek voorkomt en de andere L op de andere plek?
Bij mijn weten zijn dubbele of driedubbele nummers ontstaan op momenten dat men op basis van patronen dacht dat het om andere soorten ging, maar bleek later van de ene gewoon de jongere versie was van de andere.

~ Ivo

Zo kan je het denk ik ook omschrijven idd maar misschien wel ff interessant om dit stukje te lezen,

http://aquavisie.retry.org/Database/Art ... abaji.html

Inderdaad een beetje hetzelfde.

Belangrijkste om te onthouden: twee verschillende nummers zijn niet per definitie twee verschillende soorten.

~ Ivo

Ja klopt,of zelfs 3 nummers in dit geval! 😉

dit is een hele mooie versie van een L075 idd.

ergens twijfel ik nog wel aangezien ik de stippen veel te klein vind.. vooral op de rugvin

Mausalicious zei:
dit is een hele mooie versie van een L075 idd.

ergens twijfel ik nog wel aangezien ik de stippen veel te klein vind.. vooral op de rugvin

Daarom ben ik ook een beetje in de war....... Zal eens proberen een mooiere foto te maken, deze foto's zijn van een half jaar geleden trouwens

mooitje

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan