welk l nummer is dit


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo, ik heb laats weer een aquarium gekocht ik weet alleen niet welk l nummer dit is en of het man of vrouw is.


dacht zelf aan een van deze nummers wat denken jullie
L nummer: l15

Lnummer: l38

LnummerL l80

L 104
l nummer 1.jpg


l nummer 1.jpg
 
Ik ga ook uit van de L104, lijkt verrekte veel op de vissen die ik hier heb zwemmen namelijk

Edit; haartjes op de staart kun je aan zien of het een man of vrouw is
 
Het is een beetje een twijfelgeval door de strepen op zijn kop, normaal hebben ze niet deze bruine kleuren. Het is in ieder geval een panaque en deze heeft dus echt hout nodig voor zijn spijsvertering. Synoniemen van hem zijn L104/L162/LDA22. Hoe groot is hij ongeveer? Het is een mannetje, dat kan je zien aan de harige staart.
 
oke sorry voor de late reactie drukke week gehad ik heb in iedere bak genoeg echt hout zitten hij is zon 10 cm lang en hij groeit niet meer. tenminste niet dat ik het kan zien.
 
Er zit trouwens ook een banjo meerval in je bak zo te zien. Ze houden erg van zichzelf ingraven in zand. Dus misschien zou je een zand strandje kunnen maken ofzoiets.
 
De banjo meerval Is verkocht en de bak Is ondertussen al geheel omgezet op filterzand

Deze foto Is genomen toen ik de bak met deze diertjes kocht
 
In mijn ogen is het ook een Panaqolus (geen Panaque, dat zijn hele andere vissen), maar geen P.maccus/L104/L162, omdat die een veel minder regelmatig patroon met dunnere strepen op hun neus hebben. Dit zijn echt duidelijke verticale lijnen, terwijl de maccus ook stipjes en gebogen lijntjes heeft.

Dit is een foto van mijn eigen P.maccus. Die heeft echt een andere neus.
43790305824_2ceec10797_c.jpg



Op deze pagina staat een overzicht van alle panaqolus soorten https://www.planetcatfish.com/common/genus.php?genus_id=762#734. Als ik naar het formaat kijk, zou ik denken aan de L169.
 
Blijft heel erg moeilijk om te zeggen vind ik. Het is iig duidelijk een man, en doordat hij vrij klein is zou ik zeggen P. maccus. Het patroon is wel zeer divers bij deze soort, maar ik geef Marlonneke gelijk dat het niet echt overeen komt. L169 vind ik te veel strepen hebben toch. Misschien kan de topicstarter proberen een foto te maken zonder stresskleuren?

Mijn nieuwe gok zou zijn L002, die komt vrij veel voor dus dat is waarschijnlijk.
 
hij laat zich enkel in de nacht zien ik heb nog wel een foto van de buik toen die op het raam plakte
 
Blijft heel erg moeilijk om te zeggen vind ik. Het is iig duidelijk een man, en doordat hij vrij klein is zou ik zeggen P. maccus. Het patroon is wel zeer divers bij deze soort, maar ik geef Marlonneke gelijk dat het niet echt overeen komt. L169 vind ik te veel strepen hebben toch. Misschien kan de topicstarter proberen een foto te maken zonder stresskleuren?

Mijn nieuwe gok zou zijn L002, die komt vrij veel voor dus dat is waarschijnlijk.

De L002 zou zeker ook kunnen. Voor een P.maccus vind ik 10cm aan de grote kant. Ik heb 2 P.maccus die volgroeid zijn en die zijn niet groter dan een cm of 6-7.
 
Ah dan heb ik er overheen gelezen dat hij 10cm is, dan is het indd geen L104. Ik heb 2 volwassen L002 zitten op m'n werk, zal eens kijken of ik daar een foto van kan maken.
 
De L002 zou zeker ook kunnen. Voor een P.maccus vind ik 10cm aan de grote kant. Ik heb 2 P.maccus die volgroeid zijn en die zijn niet groter dan een cm of 6-7.
De L104 van mij zijn ook niet veel groter nee
 
hij zou ook nog wel een 8 cm kunnen zijn volgende kkeer als hij aan het raam plakt zal ik een een meter er naast houden die 10 cm is een schatting
 
Je meerval is een prachtige L38 of L80.. Zeer mooie vis. Zeker geen L162/L104 panaquolos Maccus..
 
oke en ik neem aan dat het een man is
door de haren op het achterste

wat kan het verschil maken tussen l38 of l80?
 
Ik denk dat meneer heeft gekeken op planetcatfish en daarbij een foto heeft gekeken, ik ben echter nogsteeds sterk van mening dat het een mannelijke L002 is. Heb er nu zelf 2 zitten en die zijn wel algemeen verkrijgbaar, L38 en L80 heb ik nog nooit aangeboden gezien.
 
Ik denk dat meneer heeft gekeken op planetcatfish en daarbij een foto heeft gekeken, ik ben echter nogsteeds sterk van mening dat het een mannelijke L002 is. Heb er nu zelf 2 zitten en die zijn wel algemeen verkrijgbaar, L38 en L80 heb ik nog nooit aangeboden gezien

Hieronder staan mijn L002 man en vrouw
 
Ik denk dat meneer heeft gekeken op planetcatfish en daarbij een foto heeft gekeken, ik ben echter nogsteeds sterk van mening dat het een mannelijke L002 is. Heb er nu zelf 2 zitten en die zijn wel algemeen verkrijgbaar, L38 en L80 heb ik nog nooit aangeboden gezien

Hieronder staan mijn L002 man en vrouw.
L002 man.jpg
L002.jpg
 
hij lijkt er inderdaad een beetje op maar ik vind ze allemaal op elkaar lijken en ik wil een vrouwtje voor mijn manneke er bij gaan halen maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten welke het is
 

Terug
Bovenaan